در حال بارگذاری ...

”ایرج راد”: مد و لباس در ایجاد جذابیت هنرهای نمایشی مؤثر است

نوع ترکیب رنگ و لباس‌ها و تأثیری که بر مخاطب دارد از مهم‌ترین موضوعاتی است که کارگردانان و طراحان لباس باید به آن توجه کنند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "ایرج راد" بازیگر و مدیر عامل خانه تئاتر در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره مد و لباس فجر گفت: لباس عنصر مهم و تأثیرگذار در هنرهای نمایشی است؛ اما تاکنون بودجه کافی برای این موضوع مهم در نظر گرفته نشده و رشته طراحی لباس در فیلم‌های ایرانی جایگاهی ندارد و حتی در برخی فیلم‌ها مشاهده می‌شود که لباس‌های کهنه و دست دوم برای پوشش بازیگران استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره مد و لباس فجر فرصتی است که می‌تواند اهمیت رشته طراحی لباس را نشان داده و برای رسیدن به المان‌های جهانی این صنعت گام بردارد، ضرورت توجه به این رشته را در اولویت قرار می‌دهد و در این راستا توجه کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز در خور توجه و تقدیر است.
ایرج راد تصریح کرد: طراح لباس با ترکیب شاخص‌هایی بر اساس تفکر کارگردان، نوع انتخاب بازیگر و محتوای فیلم دست به انتخاب لباس می‌زند و این تخصص نقش بسیار مهمی در ایجاد زیبایی بصری و کمک به درک فضا و نقش بازیگران از سوی مخاطبان دارد، با وجود  همه این مسائل به تخصص طراحی لباس مانند سایر عوامل تهیه فیلم ارج داده نمی‌شود.
این بازیگر افزود: نوع ترکیب رنگ و لباس ها در کنار هم و تأثیری که بر مخاطب دارد از مهم ترین موضوعاتی است که کارگردانان و طراحان لباس باید به آن توجه کنند.
 مدیرعامل خانه تئاتر خاطر نشان کرد: طراح لباس جایگاه ویژه ای در کنار عوامل تهیه فیلم دارد و با انتخاب  لباس‌ها می‌تواند برای تکمیل و تأثیری که کارگردان قصد انتقال آن را دارد کمک کند؛ بنابراین بودجه این بخش باید با سایر بخش‌های ساخت فیلم برابر باشد تا به جایگاه واقعی خود برسد.