در حال بارگذاری ...

بودجه فرهنگی باید در اختیار امور فرهنگی قرار گیرد نه کارهای خاص

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی باید در اختیار فرهنگ قرار گیرد نه اموری که ظاهرا فرهنگی هستند، ولی در باطن صرف کارهای خاص دیگر می‌شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "فاطمه رهبر" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، در خصوص بودجه فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و شاید مهم‌ترین بخشی‌ که در تدوین یک بودجه باید مورد توجه قرار گیرد، مساله فرهنگ است.
وی افزود: این بدان معناست که اگر کشور نیاز به ساخت بنای فرهنگ دارد باید هزینه کند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص مسائل فرهنگی توصیه‌های زیادی کرده‌اند و خوشبختانه دولت نیز در زمینه بودجه توجه زیادی به فرهنگ دارد.
وی ادامه داد: البته نباید به صرف اینکه بودجه فرهنگ زیاد شد، بگوییم که مصائب و مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی نیز درمان خواهد شد.
رهبر خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی باید در اختیار فرهنگ قرار گیرد نه اموری که ظاهراً فرهنگی هستند، ولی در باطن صرف کارهای خاص دیگر می‌شود.
وی با بیان اینکه درست تنظیم شدن بودجه یک کشور، سبب رشد اقتصادی و توزیع صحیح منابع می‌شود، گفت: بودجه باید به درستی بین تمامی امور و دستگاه ها تقسیم شود و در این بین بخشی که باید بیش از دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره بودجه فرهنگی دو سال گذشته، خاطرنشان شد: دولت دهم توجه ویژه‌ای به مسئله فرهنگ داشته که تدوین بودجه قابل توجه برای فرهنگ، موید همین موضوع است.
وی ادامه داد: البته استفاده از این بودجه هنگفت نیازمند برنامه ریزی دقیق و عملکرد صحیح است، و گرنه در غیر این صورت، باعث هدر رفت منابع خواهد شد.
رهبر اساس پیشرفت یک کشور را فرهنگ آن کشور عنوان کرد و اظهار داشت: هم دولت و هم مجلس باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و با اختصاص بودجه مناسب به مقوله فرهنگ، بستر را برای پیشرفت در این زمینه مهیا کنند.
نماینده مردم تهران، در خاتمه به همه مسوولان توصیه کرد که به مقوله فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا در حال حاضر دشمن قصد دارد از این مسیر به نظام و ملت ایران ضربه بزند.