در حال بارگذاری ...

موسیقی نمایش ”خون رقصه” با ترکیب جدیدی از سازهای ایرانی و کلاسیک اجرا می‌شود

نمایش "خون رقصه"کاری از "رضا صابری"که قرار است در بخش مهمان سی‌امین جشنواره تئاتر فجر چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا شود، با موسیقی که از ترکیب سازهای ایرانی و کلاسیک ساخته شده، همراه خواهد بود.

"مهدی وجدانی" که آهنگ‌سازی این اثر نمایشی را بر عهده دارد در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: به دلیل اینکه قصه نمایش به دو زمان حال و گذشته اشاره داشت، برای کمک به حس صحنه از ترکیب سازهای ایرانی و کلاسیک استفاده کردم.
وی عنوان کرد: همچنین برای کمک به حس درونی شخصیت‌ نمایش از صدای سوپرانو بهره گرفتم تا در نهایت قصه‌سازی خوبی برای کل اثر شکل بگیرد.
آهنگساز نمایش "خون رقصه" با بیان اینکه هر یک از سازهای موسیقی در این نمایش نماد یک شخصیت خواهد بود، اظهار کرد: برای شخصیت اصلی اثر، موتیفی نوشته شده که با ورود آن شخص به صحنه شنیده می‌شود.
وجدانی در تکمیل صحبت‌های خود تشریح کرد: از آنجایی که قصدم تلفیق سازهای غربی – ویلونسل – با سازهای ایرانی – مثل سنتور – بوده و این کار به درک اثر کمک می‌کند، در موسیقی نمایش "خون رقصه" از این تکنیک استفاده کردم.
وی در پایان افزود: موسیقی این اثر رنگ و بویی خاکستری دارد و چون اثری است که به زبان حال و گذشته بر می‌گردد، جداسازی فضاها و زمان‌های بخش‌های مختلف نمایش از طریق موسیقی کامل می‌شود تا بیننده را دچار سردرگرمی نکند.
نمایشنامه "خون رقصه"‏، اثری مستند اجتماعی است‎ که از مصاحبه مطبوعاتی یک دختر 19 ساله خراسانی برداشت شده است. او از یک جانباز 80 درصد خواستگاری می‌کند و تا پایان زندگی او همه جوانی‏، شادابی و باورهایش را تا شهادت این جانباز هزینه می‌کند.
در این نمایش بهرام ابراهیمی، حمیدرضا آذرنگ، خسرو احمدی، نسیم ادبی، آذر سماواتی، داود کیوان و مهرخ افضلی ایفای نقش می‌کنند.
گفتنی است،  سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.