در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر فجر باید دارای یک برنامه درازمدت باشد

جشنواره تئاتر فجر بعد از ۳۰ سال باید دارای یک برنامه درازمدت باشد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی در نخستین نشست هماهنگی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با بیان این جمله تاکید کرد: سیاست‌های مدون طولانی مدت کمک می‌کند تا در سال‌های آینده به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
معاون امور هنری افزود: در این سیاست‌ها باید رویکرد بدین گونه باشد که گونه‌های مختلف تئاتر خصوصاً آثار بومی، ملی و نمایش‌های مذهبی از ایران در کنار آثار برجسته خارجی در جشنواره حضور داشته باشند.
وی بر شروع به کار دبیرخانه جشنواره در اسرع وقت تاکید کرد و ادامه داد: باید زمان کافی برای انتخاب آثار در مراحل مختلف بازخوانی، بازبینی و انتخاب اثر وجود داشته باشد.
معاون امور هنری در این جلسه از زحمات همکاران اداره کل هنرهای نمایشی که جشنواره سی‌ام را در شرایط مطلوب برگزار کردند تشکر کرد و رسیدن به اهداف مورد نظر در آرامش کامل و بدون حاشیه را مطلوب این جشنواره دانست.
بنا بر این گزارش، اعضای شرکت کننده در این جلسه نقطه نظرات مختلفی را مطرح کردند و در انتها مقرر شد پیش‌نویس فراخوان جشنواره سی و یکم اوایل این هفته آماده شود تا با برگزاری اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری فراخوان، تصویب و دبیر این دوره از جشنواره مشخص شود.
این نشست با حضور معاون امور هنری، سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی و برخی از هنرمندان و صاحب نظران در سالن کنفرانس معاونت امور هنری برگزار شد.