در حال بارگذاری ...

ایوب آقاخانی در نگارش نمایش‌نامه مومیا به گونه‌ای تحت تاثیر زنده‌یاد رادی بوده است

هادی مرزبان که از اوایل اسفند ماه نمایش مومیا نوشته ایوب آقاخانی را در تالار چهارسو به صحنه آورده است گفت: پس از مدت‌ها کاربر روی نمایشنامه‌ های رادی نمایش مومیا نوشته ایوب آقاخانی را برای اجرا انتخاب کردم، که ایوب آقاخانی در خلق این نمایشنامه نیز به گونه‌ای تحت تاثیر زنده‌یاد رادی قرار گرفته است.

هادی مرزبان در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: طی پنج شبی که نمایش مومیا در تالار چهارسو به اجرا درآمد، این اثر نمایشی با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و هنرمندان زیادی از آن دیدن کردند.
وی درباره اجرای عمومی این اثر در تالار چهارسو تاکید کرد: این اثر نمایشی به منظور شکل‌گیری تجربه‌ای تازه برای دیدار هر روزه هنرمندان در سالن نمایش، اجرای ویژه نخواهد داشت.
کارگردان نمایش مومیا در ادامه با اشاره به مشکلاتی که برای اجرای این اثر نمایشی پشت سر گذاشته است بیان کرد: در حالی که زمان اجرای این نمایش نزدیک بود یکی از بازیگران به دلایلی از ادامه همکاری انصراف داد و در نهایت من در نقش مستوفی به روی صحنه ظاهر می‌شوم.
وی با توضیح درخصوص چگونگی اجرای این نمایش در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: این نمایش بدون تغییرات خاصی نسبت به اجرای‌ سی‌امین جشنواره  تئاتر فجر تا پایان سال جاری در تالار چهارسو به روی صحنه می‌رود.
مرزبان ضمن بیان اینکه نمایش شامل سه اپیزوده است که در انتهای داستان به هم مربوط می‌شوند درباره مضمون اپیزودهای نمایش مومیا تشریح کرد: اپیزود اول قصه دو آدمی است که در زمان‌های گذشته در ادارات اطلاعاتی مشغول به کار بودند و در کنار هم خاطراتی را داشتند. این افراد پس از گذشت سال‌ها با هم دیدار می‌کنند که در ادامه نمایش با مسائل تازه‌ای روبرو می‌شوند.
وی افزود: اپیزود دوم داستان نویسنده‌ای است که دختر بچه فراری به وی پناه می‌آورد و....
همچنین بخش سوم این نمایش درباره خانواده‌ای است که در مقابل چالش‌هایی که در زمان‌های دور دختر بچه شان با آن روبرو شده است به مبارزه می‌پردازند.
مرزبان در پایان در معرفی بازیگران این اثر نمایشی یادآور شد، در کنار فرزانه کابلی، بهرام ابراهیمی، سیروس همتی، صبا کمالی و نیکا سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازیم.
گفتنی است نمایش مومیا نوشته ایوب آقاخانی به کارگردانی هادی مرزبان بجز شنبه‌ها هر شب ساعت 19 در تالار چهارسو به روی صحنه می‌رود.