در حال بارگذاری ...

نشر قاب دو کتاب آموزشی و دانشگاهی در زمینه تئاتر منتشر کرد

نشر قاب دو کتاب آموزشی و دانشگاهی با عنوان "زندگی و تئاتر"و "بوفالوی آمریکایی"نوشته دیوید مت را منتشر کرد.

"داریوش مودبیان" – مدیر نشر قاب – در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: هر دو کتاب به غیر از نمایشنامه دارای مقدمه‌ای طولانی درباره تئاتر معاصر آمریکا، شرح مفصلی از بیوگرافی نویسنده و آثار وی است.
وی ادامه داد: از آنجایی که دو اثر منتشر شده جنبه آموزشی و دانشگاهی دارند، این کتاب‌ها برای بسیاری از دانشجویان و علاقمندان به تئاتر حائز اهمیت است و چاپ این آثار با استقبال و فروش خوبی نیز روبرو شده است.
مودبیان خاطرنشان کرد: پیش از این، دو کتاب "هنر" اثر یاسمینا رضا و "داستان باغ‌وحش" ادوارد آلبی توسط نشر قاب روانه بازار کتاب شده بود.
مدیر نشر قاب تاکید کرد: همچنین چاپ یازدهمین جلد از مجموعه طنزآوران که شامل دو نمایشنامه کمدی کهن است، از دیگر آثار منتشر شده توسط نشر قاب در سال جاری هستند.
وی تشریح کرد: یازدهمین جلد از مجموعه طنزآوران مربوط به دو نمایشنامه کمدی کهن است که داستان یکی از قرون وسطای فرانسه و دیگری از قرون وسطای چین بودند.
مودبیان افزود: به دلیل اینکه هر دو نمایشنامه در آن وهله از زمان از دو کشور مختلف بودند که رابطه چندانی با هم نداشتند و در عین حال از شباهت‌های ظاهری در کمدی برخوردار هستند، این دو متن در کنار هم در قالب یک شماره منتشر شد تا بدین طریق دو نمایشنامه کمدی مورد قیاس قرار گیرد.
وی در ادامه به افزوده شدن مجموعه دیگری به مجموعه‌های نشر قاب اشاره کرد و عنوان کرد: "ادبیات امروز" عنوان مجموعه جدیدی است که به قصه، رمان و حتی شعر امروزی می‌پردازد.
مودبیان افزود: "سلطان مشکلات" اولین شماره این مجموعه است که توسط فخرالدین سیدی به نگارش درآمده است.
وی در پایان بیان کرد: قصه‌های کوتاه مالزیایی که توسط دیوید تانگ نوشته شده را ترجمه کرده‌ام تا به عنوان دومین شماره از این مجموعه سال آینده به چاپ رسد. این اثر از چند داستان که مربوط به سه جلد کتاب این نمایشنامه‌نویس است، به دست آمده است.