در حال بارگذاری ...

معرفی ”محمد حیدری” به عنوان دبیر جشنواره تئاتر اکو

نخستین نشست نمایشنامه‌خوانی اکو با حضور نمایشنامه‌نویسان برجسته ایران، شامگاه جمعه پنجم اسفندماه با حضور چهره‌های برجسته و مطرح تئاتر کشورمان برگزار شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط ‌عمومی مؤسسه فرهنگی اکو، نخستین نشست نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه‌نویسان برجسته ایران و کشورهای عضو اکو با حضور نمایشنامه‌نویسان، کارگردانان و بازیگران مطرح و برجسته تئاتر کشورمان، در مؤسسه فرهنگی اکو برگزار شد. در این نشست علیرضا نادری جدیدترین نمایشنامه خود را خوانش کرد.
در ابتدای این مراسم دکتر حجت‌اله ایوبی، مدیر مؤسسه فرهنگی اکو، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های هنری و اهداف این مؤسسه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداخت و برپایی نشست‌های نمایشنامه‌خوانی اکو را یکی از آرزوهای خود خواند و گفت: «ما امیدواریم به زودی از تمام کشورهای عضو اکو، نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان تئاتر در این جلسات حضور یابند و تعامل و شناخت بین هنرمندان تئاتر ایران و سایر کشورهای عضو اکو صورت گیرد.»
وی در پایان سخنان خود حکم محمد حیدری به عنوان مشاور امور هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مؤسسه فرهنگی اکو را به وی تقدیم کرد.
در ادامه این برنامه که اجرای آن بر عهده کیومرث مرادی بود، محمد چرم‌شیر به ارائه سخنانی درباره علیرضا نادری و تأثیرگذاری او بر نمایشنامه‌نویسی ایران پرداخت.
چرم‌شیر یادآور شد: «من و علیرضا نادری در طول یک سفر با هم دوست شدیم. خوشحالم که در کنار همکارانی چون علیرضا نادری، محمد رحمانیان، حمید امجد و همه آن‌هایی که دست به دست هم دادند تا جریان نمایشنامه‌نویسی ایران متوقف نشود، نوشتم.»
وی ادامه داد: «نمایشنامه‌نویسی ایران به علیرضا نادری بسیار مدیون است و امیدوارم بخشی از دین‌اش را به زودی به این هنرمند تأثیرگذار ادا کند.»
اما اصلی‌ترین بخش برنامه، خوانش جدیدترین نمایشنامه علیرضا نادری توسط خود او بود.
 نادری پیش از آغاز خوانش نمایشنامه‌اش گفت: «این اثر هنوز به پایان نرسیده و نامی ندارد. در واقع من آن را در خدمت عزیزانی می‌خوانم که به عنوان مخاطب نیستند، بلکه نویسنده این اثر هستند و می‌توانند در نگارش آن به من کمک کنند. این اثر غوغای درونی من است.»
بعد از خوانش اثر، محمد چرم‌شیر،‌ سیاوش تهمورث، حمیدرضا نعیمی، بهروز بقایی و نغمه ثمینی به ارائه نظرات خود درباره این اثر پرداختند و آن را اثری قابل‌توجه در عرصه نمایشنامه‌خوانی ایران دانستند.
در پایان مراسم، عکسی از علیرضا نادری با امضای هنرمندان شرکت کننده به او اهدا شد و حاضران در این نشست با هم عکس یادگاری گرفتند.
آزیتا حاجیان، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی، هنگامه قاضیانی، محمدرضا خاکی، حسین مسافرآستانه، محمدامیر یاراحمدی، امیررضا کوهستانی، رضا گوران، نیمان دهقان، سلما سلامتی، بهروز بقایی، آروند دشت‌آرای، زهرا صبری، ندا هنگامی، رحمان سیفی‌آزاد، شهرام حقیقت‌دوست، سعید چنگیزیان، رضا ثروتی، سعید داخ، افروز فروزند، نرمین نظمی و مهین صدری از دیگر هنرمندان حاضر در این نشست بودند.