در حال بارگذاری ...

رادیو نمایش از ”رحمت امینی” تجلیل کرد

مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش طی مراسمی از "رحمت امینی"با عنوان دبیر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تجلیل به عمل آورد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی در این مراسم که با حضور مهدی دهقان نیری رئیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش رحمت امینی، ایوب آقاخانی و جمعی از مدیران مرکز برگزار شد، برگزاری بخش رادیو تئاتر در دوره سی ام  کارشناسی و آسیب شناسی شد.
مهدی دهقان نیری، ضمن تشکر از رحمت امینی در برگزاری بخش رادیو تئاتر در جشنواره گفت: رادیو تئاتر جایگاهش را به خوبی پیدا کرده و هم اکنون به عنوان هنر مستقل به آن نگاه می شود، امیدواریم علاوه بر جشنواره تئاتر فجر هنر رادیو تئاتر در عرصه دانشگاه نیز به صورت جشنواره برگزار شود.
وی افزود: همان طور که می دانید  در سی امین دوره جشنواره تئاتر فجر، رادیو نمایش با پخش برنامه هایی همچون دیالوگ، استودیو 8 و پرانتز باز به صورت زنده به پوشش گسترده اخبار این دوره پرداخت. بدیهی است با توجه به اهمیت جایگاه رادیو نمایش و بعد علمی- فرهنگی آن می بایست بیش از پیش مورد توجه دوستان دانشگاهی ما قرار گیرد که این امر با برگزاری جلسات شورای راهبردی میان اساتید دانشگاه و این مرکز امکان پذیر است.
 رحمت امینی نیز با اشاره به پوشش خبری و اطلاع رسانی به موقع رادیو نمایش، طی ایام جشنواره گفت: همانطور که می دانید برگزاری جشنواره سی ام کار دشواری بود و انتظار نداشتم که شما به این خوبی و در خور شان از یک دبیر جشنواره قدردانی کنید. برخورد دلنشین و صادقانه رادیو نمایش نشان دهنده اهمیت مدیریت فرهنگی آن است که چشم انداز وسیع تری را پیش رو دارد.
 وی افزود: البته گاهی حس یکسو نگری در نقد ها دیده می شود که موجب نادیده گرفتن نکات مثبت یک حرکت فرهنگی است. امیدواریم  شما و همکارانتان در مسیری که پیش رو دارید با موانع کمتری روبرو شوید .
در این مراسم ایوب آقاخانی به عنوان سردبیر برنامه زنده رادیویی دیالوگ گفت: اگر چه شاید رحمت امینی دردوره های آتی مورد مشورت قرار خواهند گرفت و یا اصولا با حضورشان در عرصه های مختلف می توانند در سیاست گذاری و خط فرهنگی موثر باشند؛ امیدوارم که تجربه شان را از رادیو به سیاست گذاران منتقل کنند که حتی اگر تغییر مدیریت صورت گرفت، بتوان وضعیت تئاتر رادیویی را ارتقا داد و این نشود که با تغییر مدیریت در هر دوره مجبور شویم باز هم توضیح دهیم که اهمیت رادیو تئاتر چیست.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو و لوح تقدیر، از رحمت امینی قدردانی شد.