در حال بارگذاری ...

برگزاری سالگرد زنده یاد جواد ذوالفقاری بزرگترین برنامه کانون تئاتر عروسکی در سال 90 است

مدیر کانون تئاتر عروسکی اداره کل هنرهای نمایشی گفت: یکی از بزرگترین برنامه‌هایی که امیدوارم تا پایان سال ۹۰ مجوز آن را دریافت کنیم، برگزاری سالگرد زنده‌یاد جواد ذوالفقاری است که شامل برنامه‌های متنوعی خواهد بود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "فریبا رئیسی" مدیر کانون تئاتر عروسکی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی اظهار داشت: یکی از بزرگترین برنامه‌هایی که امیدوارم تا پایان سال ۹۰ مجوز آن را دریافت کنیم، در خصوص سالگرد زنده‌یاد جواد ذوالفقاری است که شامل برنامه‌های متنوعی می‌شود.
 وی ادامه داد: قرار است یک کتابچه از تمامی آثار پژوهشی زنده‌یاد ذوالفقاری منتشرکنیم. همچنین یک فیلم ۴۰ دقیقه‌ای در خصوص زندگی و فعالیت‌‌های ایشان در حال ساخت است. برنامه ی دیگر که یکی از ایده‌های آقای ذوالفقاری بود، ایده‌های کوتاه نمایش عروسکی است که می‌خواهیم آن را به نمایش بگذاریم.
رئیسی تصریح کرد: احتمالاً قرار است جشنواره‌ای دو روزه راه‌اندازی شود تا دوستان نمایش عروسکی ایده‌های کوتاه خود را به این جشنواره بیاورند و جمع‌بندی آن در مراسم سالگرد، صورت گیرد. این برنامه برای سال ۹۰ است که از بودجه همین سال برای آن هزینه خواهد شد.
 مدیر کانون تئاتر عروسکی اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص برنامه‌های سال آینده نیز
بیان داشت: برای سال 91، بزرگترین بخش برنامه‌ریزی ما برای تولیدات کانون تئاتر عروسکی خواهد بود؛ زیرا عملا از سال ۸۸ خروجی‌های ما متوقف شده منهای خروجی جشنواره ۸۹ که همچنان پیگیر اجرای عمومی آثار هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در آخرین فراخوان کانون تئاتر عروسکی که آن زمان به نام دفتر
تولیدات تئاتر عروسکی بود، یک سری از تعهدات باقی مانده و ما پیگیر هستیم که اگر این تعهدات به اجرای عمومی رسیدند، پس از آن تولیدات را با چشم‌انداز صحیح‌تر ادامه دهیم.
به گفته رئیسی بخشی از برنامه‌های سال ۹۱ درخصوص نهادینه شدن قوانین برای تولید تئاتر عروسکی، به صورت مستمر است.
مدیر کانون تئاتر عروسکی با اشاره به برگزاری هم‌اندیشی جامعه تئاتر عروسکی گفت: درباره تولید نمایش عروسکی هم قصد داریم هم اندیشی جامعه تئاتر عروسکی را در بهار سال ۹۱ با نام چشم‌انداز تولیدات دهه ۹۰ شکل دهیم. این هم‌اندیشی در خصوص اصناف تئاتر عروسکی است تا یک برنامه مستمر و پویا برای تولیدات راه‌اندازی شود. از برنامه‌های دیگر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با رویکرد ویژه به خیمه شب بازی ایرانی در پایان سال ۹۱ است که همزمان با جشن‌های نوروز برگزار خواهد شد و قصد داریم هفته فرهنگی با عنوان بزرگداشت خیمه شب‌‌بازی و نمایش‌های سنتی ایران را برگزار کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال 91 برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی برای همکاران عروسکی در استان‌ها است که در این خصوص کارگاه‌هایی برگزار می‌شود و در پایان این کارگاه مسابقه  نمایشنامه‌نویسی برپا خواهد شد.