در حال بارگذاری ...

گزارشی از اجرای ”شادی حقیقی” در ونزوئلا

"بهرام ریحانی"کارگردان نمایش "شادی حقیقی"پس از اجرای این نمایش در تئاتر تریسا کاردینا شهر کاراکاس با زبان اسپانیولی با تماشاگران سخن گفت، وی ملت ایران را ملتی بزرگ با فرهنگی ریشه دار معرفی کرد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، نمایش شادی حقیقی در قالب هفته فرهنگ و هنر ایران در وزنوئلا در 5 نوبت در فضاهای فرهنگی وهنری مجموعه فرهنگی و هنری " بندیایان"و "تریسا کاردینا به صحنه رفت و با اقبال مخاطبان ونزوئلایی رو به رو شد.
اجرای ”شادی حقیقی” برای کوکان سرطانی شهر کاراکاس
نمایش خیابانی و ایمایی "شادی حقیقی" در سومین روز حضور خود در شهر کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا به کودکان سرطانی تقدیم شد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از دفتر تئاتر خیابانی، همزمان با هفته فرهنگ و هنر ایران در کشور ونزوئلا نمایش خیابانی "شادی حقیقی "به کارگردانی بهرام ریحانی در سومین اجرای خود به کودکان سرطانی شهر کاراکاس تقدیم شد.
این اثر به شیوه نمایش‌های بدون کلام و با الهام از ادبیات کلاسیک و کهن ایران تولید شده است .
در نمایش شادی حقیقی که با مشاوره هنری مجید امرایی تولید شده است ریحانی با الهام از برخی اشعار مولانا‌، حافظ، خیام و سعدی اقدام به تولید نمایشی کرده که به درستی قادر است با تماشاگران غیر ایرانی هم ارتباط برقرار کند بطوری که تماشاگر در مواجهه با اثر در مشارکتی فعالانه با نمایشگر همراهی می‌کردند.
شایان ذکر است نمایش شادی حقیقی در قالب هفته فرهنگی ایران از 13 تا 22 اسفند ماه در مناطق مختلف شهرکارا کاس اجرا می‌شود.
هنر ایرانی غنی و ریشه دار است
هفته نامه فرهنگی و اجتماعی ciudad ccs همزمان با برپایی هفته فرهنگی وهنری ایران در ونزوئلا نوشت هنرمندان ایرانی نشان دادند که هنر در این کشور ریشه دار و کهن است.
به گزارش روابط عمومی گروه اعزامی به کاراکاس در پی استقبال مردم شهر کاراکاس از اجرای برنامه‌های هنری موسیقی، تئاتر و نمایشگاه عکس و مینیاتور هفته نامه فرهنگی و اجتماعی ccs با اختصاص یک صفحه خود به گزارش مراسم روز دوم حضور هیات ایرانی در کاراکاس نوشت هنرمندان ایرانی با حضور در تئاترهای بندایان و تریسا کاردینا خوش درخشیدند.
استقبال مخاطبان ونزوئلایی از هنر ایرانی
اصغر امیرنیا مشاور عالی معاون هنری و سرپرست گروه اعزامی به ونزوئلا گفت: برای تقویت روابط فرهنگی مشترک با کشور ونزوئلا زمینه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری فراهم شده است.
امیرنیا که در قالب هفته فرهنگ و هنر ایران در کشور ونزوئلا حضور دارد افزود: حضور گروه‌های هنری ایرانی در هفته فرهنگ و هنر ایران در شهر کاراکاس چنان با استقبال مخاطبان رو به رو شد که برای خودمان هم دور از انتظار بود .
وی گفت: ترکیب گرو‌های هنری در هفته‌های فرهنگی و هنری موجب تنوع برنامه‌ها و جذب سلایق مختلف است .
این مقام مسوول با اشاره به غنای موسیقی ایرانی در جای جای کشور پهناور ایران حضور گروه موسیقی نواحی زاگرس به سرپرستی احسان عبدی پور و اجرای قطعات متنوع و لطیف ایرانی را ظرفیت کیفی این برنامه‌ها دانست.
امیرنیا نمایش ایمایی " شادی حقیقی " را نماینده خوبی برای معرفی تئاتر ایران دانست که با الهام از مفاهیم فرهنگی و ادبیات کهن ایران توانسته با مخاطبان ونزوئلایی به درستی ارتباط برقرار کند.
گفتنی است هفته فرهنگی و هنری ایران در ونزوئلا از 13 تا 22 اسفندماه با مشارکت معاونت هنری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده است.