در حال بارگذاری ...

ورود شهرداری در ساخت سالن‌های تئاتری موثر است

نماینده مردم در مجلس با اشاره به ضعف در تخصیص سرانه فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها، کارنامه شهرداری در این زمینه را موفق ارزیابی کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، "سید علی حسینی" در گفت‌و‌گو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، درباره ضرورت تاسیس سالن‌های تئاتر در شهر تهران گفت: در شهر تهران با وجود آنکه شهرداری‌ها در این زمینه پیشرو بوده‌اند و شاهد ساخت سالن‌های خوبی با تاثیرگذاری جدی در کل کشور هستیم، اما همچنان نیاز به افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی به شدت احساس می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: کارهای فرهنگی، ساز و کار خاص خود را می‌طلبد و زیر ساخت حوزه فرهنگ و هنر ایجاد و راه اندازی سالن‌ها، فرهنگسراها، مجموعه‌های تئاتری و سالن‌های سینما است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از چنین فضاهایی برای ورود بخش خصوصی اضافه کرد: متولی اصلی حوزه فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید از طریق دولت تسهیلات لازم را به بخش خصوصی و غیر دولتی بدهد زیرا طبق اصل 44 دولت مجاز به ورود به این حوزه نیست.
این نماینده مردم در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: دولت باید در بحث ایجاد زیرساخت‌ها شرایط ورود بخش غیردولتی را فراهم کند و با پرداخت کمک‌های مالی و در اختیار گذاشتن مساعدت‌های تسهیلاتی و معافیت‌های مالیاتی، شرایط را برای علاقمندان به منظور ورود در این عرصه مهیا کند.
سید علی حسینی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در مبحث زیرساخت‌ها توضیح داد: از آنجا که به لحاظ سرانه فرهنگی، کشور ما به شدت فقیر است باید با ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی هنری همچون ساخت سالن‌های تئاتر، سینمای، فرهنگسراها و نسبت به رفع این معضل کمک کرد.
در پایان یادآور می‌شود طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی خانه هنرمندان ایران قرار است تا پایان بهار سال 90 تماشاخانه شماره سه ایرانشهر از سوی بخش خصوصی راه اندازی و به بهره برداری برسد.