در حال بارگذاری ...

پیام سرپرست اداره‌کل هنرهای نمایشی به مناسبت اجراهای سیار نوروزی

"محمد دشت‌گلی" سرپرست اداره‌ کل هنرهای نمایشی در پیام خود به مناسب اجراهای سیار نوروزی تماشاخانه سیار تأکید کرد: توسعه تئاتر با "شعار تئاتر برای همه" دیدگاهی است که بر سرلوحه تئاتر ایران قرار گرفته است.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری اجراهای سیار در تعطیلات عید نوروز 91؛ در پیام سرپرست اداره‌کل هنرهای نمایشی چنین آمده است:
گذشته از آنچه که در یونان باستان به عنوان تئاتر در صحنه‌های ویژه آن، اندکی بیش از 2500 سال پیش صورت می‌گرفت، تا کنون کمتر اندیشمندی یافت شده که ریشه‌های تئاتر سیار و تئاتر محیطی را در آیین‌های نمایشی و شبه نمایش‌هایی که ریشه در مناسک دینی دارد، نداند. شاید بتوان گفت همه محققین و نظریه‌پردازان تئاتر با اندک تفاوت‌هایی در فرم گفتار خویش به اتفاق این ایده را پذیرفته‌اند.
توسعه تئاتر با شعار "تئاتر برای همه" دیدگاهی است که بر سرلوحه تئاتر ایران قرار گرفته و ضرورتی است که با روند مجدانه و پیگیر خود و ابتکارات تازه جذاب و حضور همه جانبه هنرمندان نمایش می‌تواند در جهت توسعه و تعالی تئاتر ایران کمک شایان توجهی مبذول نماید. ما بسیار خوشوقتیم که پس از گذشت زمان طولانی و سکون و رکود در این دو گونه نمایشی بالاخره شکل جدیدی از نوع تئاتر محیطی و شکلی از نمایش سیار را با بهره‌وری از صنعت خودروسازی بازآفرینی کنیم.
بی‌گمان در این بازآفرینی تفاوت‌های قابل تأملی ملاحظه خواهد شد که اهل فن آن را گامی به جلو در عرصه هنر نمایش می‌دانند.
تماشاخانه سیار از 2 تا 13 فروردین‌ماه در مکان‌ها و فضاهای مختلف شهر تهران اعم از بوستان‌ها، پایانه‌های مسافربری، میادین بزرگ شهری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اجرای نمایش می‌پردازد.