در حال بارگذاری ...

تماشاخانه سیار به مراکز استان‌ها می‌رود

محمد دشت‌گلی سرپرست اداره‌کل هنرهای نمایشی از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجام مراحل تأمین اعتبار جهت ساخت و ارسال چند دستگاه تماشاخانه سیار به استان‌های مختلف کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری اجراهای نوروزی تماشاخانه سیار؛ دشت‌گلی درباره برنامه ریزی‌های انجام شده جهت حضور تماشاخانه سیار در مراکز و استان‌های مختلف گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح ساخت چند دستگاه از تماشاخانه سیار موافقت کرده‌اند و مراحل تأمین اعتبار این طرح در حال انجام است. تلاش ما این است که در سال جاری چند دستگاه تماشاخانه سیار را به مراکز استان‌های مختلف ارسال کنیم و اولویت ما با استان‌های محروم است.
وی با اشاره به وجود نگاه حمایتی از تئاتر شهرستان در معاونت هنری و اداره‌ کل هنرهای نمایشی یادآور شد: به لحاظ بودجه و تسهیلات حمایت‌های بیشتری برای تئاتر شهرستان‌ها در معاونت هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی در نظر گرفته شده زیرا تئاتر شهرستان بدون اغراق استوانه تئاتر کشور است. طرح استقرار گروه‌های نمایشی و دریافت پروانه موقت نمایش توسط 557 گروه و دریافت کمک هزینه‌هایی تا سقف چهار میلیون تومان و حتی بیشتر ناشی از این نگاه حمایتی است.
سرپرست اداره‌کل هنرهای نمایشی از توجه به بحث آموزش، ساماندهی مراکز انجمن هنرهای نمایشی ایران و برگزاری نشستی برای مراکز مختلف شورای نظارت و ارزشیابی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور به عنوان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تئاتر شهرستان‌ها در سال جاری نام برد.
دشت‌گلی تأکید کرد: به امید خدا سال 91 با توجه به نگاه ویژه‌ای که در معاونت هنری و اداره‌ کل هنرهای نمایشی وجود دارد سالی پر از امید و سالی پرنوید برای تئاتر شهرستان‌ها خواهد بود.
تماشاخانه سیار در ایام تعطیلات نوروز در بوستان‌های لاله، ملت، افسریه، خاوران، دانشجو، شهر، بعثت، گفتگو، ولایت، نیاوران، خاوران و میادین بزرگ شهری و پایانه‌های غرب (آزادی)، پایانه جنوب، پایانه بیهقی و پایانه شرق (دپو) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اجرای آثار نمایشی برای شهروندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی می‌پردازد.