در حال بارگذاری ...

”محمود پاک نیت”: توجه مسوولان به هنر تئاتر افزایش یافته است

"محمود پاک نیت"گفت: سال گذشته به عنوان داور در جشنواره های تئاتری که در بعضی از شهرستان ها برگزار می شد، حضور داشتم و احساس کردم ارزش تئاتر نسبت به گذشته این هنر برای مسوولان بیشتر شده و در واقع نسبت به تئاتر احساس مسوولیت بیشتری می کنند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، وی ادامه داد: با این رویکرد مسوولان و دست اندرکاران کارهای هنری بعد از جشنواره تئاتر فجر به تئاتر ارزش و اهمیت بیشتری داده اند که این جای امیدواری است اما کافی نیست.
وی با بیان اینکه تئاتر فرهنگ یک جامعه را بیان می کند افزود: پیشرفت این هنر نیازمند سالن برای تمرین است و امروزه سالن های تئاتر موجود هر شهر نشان از سطح فرهنگ آن شهر است.
پاک نیت بیان داشت: اگر کسانی که مسوول هستند و دستی بر تئاتر و امور فرهنگی جامعه دارند بیشتر به ساخت سالن ها برای انجام کارهای فرهنگی و هنری از جمله هنر تئاتر، ارزش قائل شده و علاقمندان به فرهنگ نیز گسترده تر و بیشتر فعالیت کنند، می توانیم آینده خوبی برای تئاتر کشور رقم بزنیم.
این هنرمند استان فارس افزود: کشور ما یک سرزمین فرهنگی است که خوشبختانه هر کجای این کشور را که نگاه کنیم جوانان عاشق و علاقمند به کارهای فرهنگی و هنری به ویژه هنر تئاتر در حال فعالیت هستند.
پاک نیت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر تئاتر معرف و شناسنامه هر شهر است ابراز داشت: اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها باید با توجه به اینکه جوانان عاشق به کار در  عرصه تئاتر بسیار زیاد است،گروه های هنری تئاتر را حمایت کنند.
وی تصریح کرد: در اختیار گذاشتن امکانات ناچیز از جمله سالن های تمرین می توانند در رشد و پویایی خلاقیت ها و هنرهای فاخر این قشر پرتلاش موثر باشد تا در عرصه های ملی و بین المللی افتخارآفرینی کنند.  
پاک نیت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: متاسفانه امروزه شرایطی ایجاد شده که تئاترها فقط ویژه جشنواره ها است که در واقع نباید به این صورت باشد.
این هنرمند اهل فارس گفت: باید دانست تئاتر فقط برای مردم است و نه برای جشنواره ها که کارهای در این زمینه باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر هدف کار و دنبال کردن هنر تئاتر به طور صرف حضور در جشنواره ها، باشد این هنر می میرد اظهار داشت: با این روش مردم نسبت به تئاتر بی تفاوت می شوند که ایجاد شدن این رویکرد عیب بزرگی برای دوستداران این هنر است و این در حالی است که  این هنر باید در اختیار مردم قرار بگیرد و نباید وابسته به جشنواره و جایزه شود.
پاک نیت حضور تئاتر های فاخر در شهرستان ها را یکی از عوامل احیا این هنر در نقاط مختلف کشور دانست و اضافه کرد: امروزه بسیاری از تئاترهای خوب و فاخر با رویکرد جدید در تهران و برخی شهرستان ها برگزار می شود که مورد استقبال مردم قرار می گیرد و برای اینکه این تئاتر ها در شهرستان ها نیز اجرا شود مسوولان تئاتر شهرستان ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها باید حمایت های خود را در این بخش انجام دهند و خواهان انجام فعالیت های تئاتر در شهرستان های خود باشند.
وی اضافه کرد: در سطح استان اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی احیا و انجام امور فرهنگی و هنری جامعه هستند که باید در اشاعه فرهنگ و هنر در شهرستان ها حمایت های همه جانبه خود را لحاظ کنند تا این هنر در کشور رشد و پیشرفت کند.
پاک نیت تصریح کرد: از طرفی استقبال مردم از فعالیت های هنری به ویژه هنر تئاتر به تبلیغ و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر شهرستانی بستگی دارد و معتقدم داد و ستد بین ارگان های هنری و فرهنگی، موفقیت را به وجود می آورد.