در حال بارگذاری ...

اعلام فراخوان نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ازصدور فراخوان نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خبر داد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، حسین فرخنده، معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صدور فراخوان نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه ای و در شهریورماه سال آتی در شهرستان بجنورد برگزار می شود.
وی شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) ومضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری آن امام همام در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی امام رضا(ع)، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی ومحلی با محوریت فرهنگ رضوی(آداب و رسوم، آیین هاو....)، پرداختن به مفاهیم عالیه موضوعات نو وخلاق و نیز احادیث و روایات در فرهنگ رضوی را از رویکردهای این جشنواره برشمرد.
فرخنده، زندگی و آثار اصحاب امام رضا(ع) و به تصویر کشیدن اندیشه ها و سیره علمی امام رضا (ع) در برخورد با سایر ادیان و فرق و مذاهب و سایر موضوعات مرتبط را از دیگر رویکردها و موضوعهای مدنظر دراین دوره از جشنواره نام برد.
وی آخرین مهلت ارسال نمایشنامه ها را تا تاریخ 15 اردیبهشت سال 91 اعلام کرد و افزود: متقاضیان می توانند آثار خود را به خراسان شمالی- بجنورد- خیابان تربیت- مجتمع فرهنگی و هنری گلشن ارسال کنند.
معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: نتایج ارزیابی متون نمایشی 10 خرداد اعلام می شود و پس از آن کارها بازبینی شده که نتیجه آن اول شهریور ماه سال آتی به اطلاع هنرمندان خواوهد رسید.
فرخنده با بیان اینکه آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره ها شرکت کرده باشد، افزود: اجرای عمومی آثار منتخب استان ها قبل از برگزاری جشنواره ضروری است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و وارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: از آثار برتر جشنواره برای اجرای عمومی در سطح کشور بعد از برگزاری جشنواره توس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها حمایت خواهد شد.
فرخنده با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از تولید یک اثر فاخر با موضوع تئاتر رضوی حمایت می کند، به متقاضیان دراین رابطه گفت: این هنرمندان می بایست طرح نمایشی خود را با قید این موضوع به دبیرخانه ارسال کنند تا پس از بررسی زمینه های تولید آن فراهم شود.
 وی خبر داد: با هماهنگی انجام شده با اداره کل هنرهای نمایشی برگزیدگان جشنواره به جشنواره سراسری تئاتر صاحبدلان راه خواهند یافت.
فرخنده افزود: داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به فراخوان جشنواره به نشانی اینترنتی www.ershad-khn.ir و با شماره تلفن های 05842244115 و05842244115تماس بگیرند.