در حال بارگذاری ...

در تئاتر نمی توان بدون انگیزه کار کرد

مراسم تودیع "اتابک نادری" و معارفه "وحید لک" در سمت مدیر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی روز گذشته -۲۰ فروردین ماه – با حضور مسوولان واحدهای این اداره کل، در دفترمدیریت آن برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، محمد دشتگلی سرپرست این اداره کل در ابتدای سخنان خود گفت: اتابک نادری به دلیل مشغله کاری که متناسب با حرفه شان است ترجیح دادند بیشتر در بخش هنری فعالیت کنند و به همین دلیل هم بنده خواسته ی  ایشان را علی رغم میل باطنی ام پذیرفتم.
وی در ادامه  گفت: اتابک نادری پیش از این در مسئولیتی که در تماشاخانه سنگلج داشت، بسیار موفق عمل کرد و پس از این نیز ما از تجربیات ایشان در امور استان ها که پایه اصلی مرکز هنرهای نمایشی است و ارتباط اصلی ما با شهرستان هاست، بهره خواهیم گرفت.
دشت گلی با بیان اینکه در زمان کوتاه مدیریت نادری در امور استان ها اتفاقات بسیار خوبی رخ داد،عنوان کرد:این اتفاقات مثبت در بخش سخت افزاری کارهم وجود داشت و تلاش های شبانه روزی ایشان فضای آبرومندی را برای اداره فراهم کرد.
وی تصریح کرد: علاقه مند بودم که همچنان همکاری مان را با نادری ادامه دهیم، ولی ایشان تصمیم خودشان را گرفته بودند. از این پس از خدمات او به عنوان یک مدیر مستمر اجرایی در مجموعه محروم هستیم،  ولی به عنوان مشاور در خدمتشان بوده و همکاری شان با ما ادامه خواهد یافت.
سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی با بیان اینکه وحید لک با توجه مسئولیت های مختلفی که دارند قول همکاری با مرکز را داده اند ،اظهار کرد: در حال حاضر زمانی به برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران باقی نمانده و فضای حساسی برای مجموعه است. البته کارهای مقدماتی توسط آقای نادری انجام شده و موفقیت و حسن خلق ایشان باعث سرافرازی مجموعه شده که این رویه را آقای وحید لک هم ادامه خواهد داد.
در ادامه این مراسم اتابک نادری با یادی از فعایت هایش به عنوان کارشناس در سال 82 بیان کرد:آن زمان از شهرستان به عنوان کارشناس به تهران منتقل شدم و آقای دشت گلی هم  مدیر امور استان ها بودند و با همین روحیه خوب و خونگرم شان از بنده استقبال کردند و من خودم را همیشه مدیون محبت های ایشان می دانم.
نادری افزود: حسین مسافر آستانه در زمان مدیریتشان تکلیف کردند که در امور استان ها این مسئولیت را بر عهده بگیریم و بنده در شرایط خاصی که نمی خواستم به لحاظ روحی این گونه مسئولیت ها را بپذیرم، ولی با توجه به شرایط آن زمان که درآغاز شلوغی جشنواره ها بودیم،وظیفه و حس مسئولیت تکلیف کرد که این سمت را بر عهده بگیرم.
وی تصریح کرد: بدنه و انضباط کاری در امور استان ها و حضور خود کارشناسان بسیار خوب بوده و با توجه به شناختی که از وحید لک دارم،می دانم که در تئاتر شهرستان ها سینه سوخته است و می تواند دورنمایی را برای تئاتر شهرستان ها ترسیم کند. شاید این شرایط بهتری باشد که بتوانم خارج ازفضای مسئولیتی، کمک بیشتری انجام دهم.
سپس وحید لک با تشکر از حسن نیت "محمد دشتگلی" سرپرست مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد: ورودم به عرصه تئاتر بعد از وقفه ای چند ساله با حمایت حسین مسافر آستانه صورت گرفت و مطمئن باشید که در تمام مسیر کاری ام از سفارشات،برنامه ها و نصیحت های شما بزرگان تئاتر، استفاده خواهم کرد.
مسافر آستانه که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی عنوان کرد: خیلی به این رفت و آمدها نگاه جدی ندارم، چون از این گونه رفت و آمدها در طول زندگی بسیار پیش می آید.
وی ادامه داد: آقای لک وآقای نادری در پست های مختلفی فعالیت کردند و بعد ازآن هم فعالیت شان ادامه دارد. بنده نیز از مرکز رفته ام  ولی باز در کنار دوستان هستم.
مسافر آستانه خاطر نشان کرد: در واقع می خواهیم بگوییم آنچه اهمیت دارد حس همکاری و دوستی بین آدم های یک مجموعه است که باعث می شود آن مجموعه در کارشان موفق باشند.
وی یادآورشد:همچنین باید نسبت به کارمان انگیزه و دلسوزی داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم در پیشبرد فعالیت های آن مجموعه موفق عمل کنیم. خوشبختانه این امر در تئاتر وجود داشته؛ چرا که در تئاتر نمی توان بدون انگیزه کار کرد.
این هنرمند تئاتر تصریح کرد: این برگه ها اعتبار یک شخص را کم و یا زیاد نمی کند، بلکه اعتبار آدم ها  به ویژگی های فردی که در کارشان دارند بستگی دارد.
مسافر در پایان سخنان خود بیان کرد: اتابک نادری هم سنگلج را دوست داشت و فقط برای کمک به بنده این مسئولیت را پذیرفت و خواسته ام را رد نکرد. برای وحید لک هم که در این فرصت جدید قرار گرفت آرزوی موفقیت می کنم.
محمد دشت گلی در این مراسم عنوان کرد: صفا، صمیمیت و همدلی با هیچ چیزی قابل تعویض نیست و آنچه مهم است ارتباطات است که وجود دارد. آقای نادری به عنوان مشاور مدیر هماهنگی تئاتر استان ها همچنان با ما همکاری می کنند و ما در فرصت مناسب دیگر از ایشان تقدیر خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش ،حسین مسافر آستانه، بهزادصدیقی،مهدی حاجیان،مجید امرایی،محمرضا الوند،حسین راضی،حسن رونده،علی راسخ راد ،حسین ایرجی و حسن حاجت پوراز جمله مدیران و همکاران اداره کل هنرهای نمایشی حاضر در این مراسم بودند.