در حال بارگذاری ...

معاونت امور هنری اجازه نمی دهد ساخت و سازها در اطراف تئاتر شهر ادامه پیدا کند

نخستین نشست رسانه ای معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه در سال ۹۱ صبح امروز -۲۱ فروردین ماه- در طبقه دوم تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر شعار سال 1391 گفت: زمینه های تحقق این شعار را مدیران و مسئولان فرهنگی هم باید در نظر داشته باشند و این شعار تنها بخش اقتصادی جامعه را در بر نمی گیرد، بلکه شامل جامعه فرهنگی کشور هم می شود.
وی یادآورشد: هر یک از حوزه های معاونت هنری از جمله حوزه نمایشی، سال پر کار و پرتحرکی را پشت سر گذاشتند.
شاه آبادی به فعالیت حوزه تئاتر در سال 90 اشاره کرد و افزود : جشنواره ها بدون استثنا از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشتند و 6 نمایشگاه با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد. جشنواره صاحبدلان که با آغاز جشنواره اجراهای عمومی نمایش را نیز در بر می گیرد، متفاوت از دیگر جشنواره ها بود. همچنین 64 هزار اجرای عمومی در سراسر کشور صورت گرفته که دو میلیون و 154 هزار تماشاگر از این آثار دیدن کردند.
وی ادامه داد: از جمله طرح هایی که سال گذشته مطرح شد، طرح استقرار گروه ها بود که در  این میان 557 گروه در طرح استقرار کار خود را آماده کرده و 600 گروه توانستند پروانه موقت دریافت کنند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اجراهای عمومی در سال 90 در سراسر کشور توسط گروه های طرح استقرار آغاز و دفتری در این راستا تاسیس شده و مدیر طرح انتخاب شده است. این مدیر به تمام استان ها سفر کرد و در اسفندماه اجراهای عمومی مورد بررسی قرار گرفت و کمک هزینه های برخی گروها نیز پرداخت شد.
وی با اشاره به فعالیت تئاتر خیابانی در سال 90 عنوان کرد : در این بخش هم 350 عنوان تئاتر خیابانی در کل 3400 اجرا داشتند که آماربسیار خوبی است.
شاه آبادی افزود: همچنین شعب انجمن هنرهای نمایشی در سراسر کشور، فعال تر از دیگر سال ها بودند و در حوزه نشر هم بیش از 19 کتاب جدید در بخش انتشارات در اداره کل هنرهای نمایشی، منتشر شد.
وی سپس به فعالیت ها و برنامه هایی که قرار است در سال 91 در حوزه نمایشی رخ دهد اشاره کرد و ادامه داد: تئاتر سیار که در عید نوروز فعالیت خود را به خوبی پیش برد، در ادامه نیز به فعالیت خود گسترده تر ادامه خواهد داد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح استقرار گروه ها نیز اشاره کرد و اظهار کرد: جزو برنامه های سال 91 صدور پروانه دائم برای گروه هایی است که به نحو مطلوب فعالیت خود را انجام داده اند.
وی سپس به  تاسیس شبکه نمایش خانگی در حوزه تئاتر اشاره و خاطرنشان کرد: تولید تئاتر هایی که در سراسر کشور به ویژه تئاترهای تخصصی اجرا می شود به نحو حرفه ای ضبط شده و در داخل شبکه اختصاصی با صدور مجوز توسط معاونت، حرکت خود را آغاز می کند.
وی ادامه داد: این طرح دارای شورای انتخاب و بازبینی است و امیدواریم تا پایان سال به طور متوالی شاهد ارائه آثار و محصولات هنری در این حوزه باشیم.
شاه آبادی با اظهار تاسف از ساخت و سازهایی که در محوطه مجموعه تئاتر شهر بدون هماهنگی توسط  شهرداری انجام می شود، تصریح کرد: می خواهم که حداقل حرمت جامعه تئاتر را پاس بداریم. در این راستا ما تمام جزئیات را در نظر داریم، این مایه تاسف است که در ایام تعطیلات نوروز به این سازه تئاتر کشور، حمله می شود.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی و هماهنگی با وزارت ارشاد یکی از ملزومات این کار است. با مشاور اجرایی شورای شهر روز گذشته در این راستا جلسه ای داشتیم و مکاتبات نیز ادامه دارد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیران شهرداری همدل هستند، عنوان کرد: در فرایند اجرا ما دچار بحران هایی از سوی متولیان و پیمانکاران اجرایی می شویم و تااکنون برای جلوگیری این امر اقدامات جدی صورت گرفته و معاونت اجازه نمی دهد، ساخت چنین سازه هایی در اطراف تئاتر شهر ادامه پیدا کند.