در حال بارگذاری ...

پیام مدیر اسیتج ایران به مناسبت روز جهانی تئاتر

صدیقه حسن زاده مدیر مرکزملی ‏اسیتج ایران به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی را منتشر کرد. به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، متن پیام بدین شرح است:

عزیزان هنرمند
در روزگاری که بهانه‏های بسیار برای زیستن و تلاش برای خوب زیستن یعنی زیستن عاشقانه. تئاتر بهانه‏ ماست برای کار کردن، شاید هم کودک و نوجوان بهانه‏ ما برای کار کردن عاشقانه ... به هر بهانه، تئاتر بهانه ماست... با تمام صفا و بخشندگی‏اش ما را به صحنه‏ای کشانده که بی‏شباهت به زندگی نیست... انسان ساز و شوق انگیز...
رستگاری بزرگی است که به عنوان بخشی از بدنه فرهنگ این مرز و بوم در مسیر پرورش خلاقیت نسل‏های بعدی و بازنمایی آنچه در پیشروی آنهاست تلاش می‏کنیم.
بیایید به تئاترکودک و نوجوان بیاندیشیم به دور از دغدغه‏های حاشیه ساز کاری، دور از هیاهوی جشنواره‏ها و اجراهای عموم، باورکنیم که در مسیر خدمت به کودکان و نوجوانان، راه‏های تاریک برایمان روشن و گذرگاه‏های صعب العبور هموار خواهند شد. بپذیریم که تلاش دیگری در نوع خود یعنی تجربه و تجربه دیگری در نوع خود یعنی اثر...
حرف‏های بسیار در این مجال از ذهن می‏گذرد با این حال بیایید بیاندیشیم که چگونه کودکان حاشیه‏نشین، تئاتر ببینند یا حتی کودکان برج نشین.
 بیاندیشیم که چگونه پاسخ چراهای بسیار کودکان یا بسیاری سوالات بی پاسخ نوجوانان را کشف کنیم.
بیایید بیاندیشیم که چگونه رویاهای کودکانه را با کودکان این خاک به اشتراک بگذاریم.
بیایید، تجربه چراغ راهمان باشد برای راه پیشرو، همسو و در هر جایگاه از تئاترکودک و نوجوان که هستیم و با هر نقشی که ایفا می‏کنیم، بیاندیشیم که چگونه از تئاتر کودک و نوجوان حمایت کنیم؟