در حال بارگذاری ...

”تا اشکستان” مهمان فرهنگسرای نیاوران شد

نمایش "تا اشکستان "سوگواره نمایشی حضرت زهرا (س) کاری از گروه سایه نوشته و کارگردانی حمید حرا به مناسبت ایام فاطمیه از چهارشنبه ۲۳ فروردین ساعت ۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، این نمایش که رتبه دوم تعداد بینندگان را در سال 1390 کسب کرده، داستان مردی موحد از مسیحیان را روایت می کند که به منظور یافتن حقیقت از کلیسایی در مدینه راهی هند شده در آنجا در می یابد شخصی که به دنبال اوست در شهر مدینه حضور دارد و سریعا به کلیسای خود مراجعت می کند تا این خبر را به راهب کلیسا بدهد.اما زمانی که او می رسد پیامبر خاتم از میان مسلمانان رخت بر بسته و اتفاقات نا گواری در مدینه در حال رخ دادن است اتفاقاتی که مسحیان در ورود به مدینه شاهد آن هستند.
طراح حرکات فرم این اثر به عهده سعید داخ است و سیدجواد طاهری، علی یعقوب
زاده، علیرضاعمرانی، سیدوحیدمیریونسی، سیدعلی سجادی، زین العابدین تقی پور، رضا حجار زاده، مصطفی یعقوبی، سعید شیخ الاسلام، مهدی بهی زاد و.... در اشکستان نقش آفرینی می کنند.
گروه هنری سایه کار خود را در سال 1379 با رویکرد انتقال مفاهیم دینی و با استفاده از ابزار تاثیر گذار تئاتر و با حفظ فرهنگ و هنر اسلامی و با بهره گیری از جوانان و پیشکسوتان این حوزه فعالیت هنری خود را با سوگواره نمایشی «بیرق ماندگار»به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در تالار مولوی دانشگاه تهران آغاز کرد که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود. از فعالیت های این گروه تا کنون می توان از اجرای نمایش های «بغضی که ماند»، «تا اشکستان»، «آن سوی پنجره»، «طالب »،«ضیافت اشک» نام برد.
گفتنی است، نمایش "تا اشکستان" تا 6 اردیبهشت جاری همه روزه ساعت 19 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.