در حال بارگذاری ...

دو اثر محیطی از هفته جاری در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود

عضو شورای تئاتر محیطی گفت: دو اثر محیطی از هفته جاری در کافه‌تریای تالار چهارسو و لابی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

"عباس غفاری" در گفت‌وگو با سایت ایران‌تئاتر گفت: از هفته جاری، نمایش «خیال‌های جاده جاجرود تهران» نوشته دارشفایی و غزاله معتمد به کارگردانی غزاله معتمد در کافه‌تریای تالار چهارسو و نمایش «اپرت سمفونی واژه‌ها» نوشته و کار مهدی امین‌لاری در لابی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به اجرا درمی‌آیند.
وی در ادامه درخصوص ادامه این پروژه در مجموعه تئاتر شهر، عنوان کرد: با جسارت و اعتماد مدیریت مجموعه تئاتر شهر، این طرح از شش ماه گذشته آغاز شد.
غفاری تاکید کرد: این پروژه طرحی دائمی است که با توجه به قراری که با مجموعه تئاتر شهر گذاشته شده تنها از این مرکز نمایشی به مرحله اجرا می‌رسد. البته اگر مسوولان سالن‌ها و مکان‌های دیگر نیز تمایل داشته باشند این طرح در دیگر سالن‌ها نیز عملی خواهد شد.
وی افزود: اجرای نمایش‌های محیطی در هر مکانی قابل اجراست، برای مثال نمایش «پایکوبی اسب‌ها پشت پنجره 2» نیز یکی دیگر از آثار محیطی است که از 25 اردیبهشت‌ماه در موزه آزادی اجرا می‌شود.
عضو شورای تئاتر محیطی خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه آموزشی تئاتر محیطی همزمان با جشنواره تئاتر دانشگاهی، توسط آزاده گنجه از دیگر فعالیت‌هایی است که درخصوص آموزش و ترویج تئاتر محیطی انجام می‌شود.
غفاری تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح و روی آوردن هنرمندان جوان و بااستعداد به تئاتر محیطی، نشانگر جنب و جوشی اشت که در جامعه هنری به وجود آمده است.
وی تشریح کرد: این فعالیت سال‌هاست که در تمام کشورهای دنیا و از جمله ایران انجام می‌شود، برای مثال برخی کارهای اصغر دشتی و حمید پورآذری از این دسته هستند.
غفاری ادامه داد: به دلیل اینکه این طرح به شکل دسته‌بندی شده و دائم در مجموعه تئاتر شهر به مرحله اجرا درمی‌آید و تا به امروز مورد استقبال بی‌نظیر مخاطبان قرار گرفته، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تشکر از صادق موسوی، رئیس مجموعه تئاتر بیان کرد: وی با جسارت خود زمینه تجربه شدن این پروسه را برای جوانان مهیا کرد تا جوانان بااستعداد به این بهانه آثار محیطی خود را به جامعه تئاتر حرفه‌ای بشناسانند.
غفاری اظهار کرد: اعتماد و جسارت رئیس مجموعه تئاتر شهر و استقبال تماشاگران و شوق هنرمندان جوان برای اجرای تئاتر محیطی نشان از موفقیت‌های آتی این طرح دارد.
وی همچنین تصریح کرد: به طور میانگین طی سال گذشته 6 اثر نمایشی اجرا شد و امسال اجرای تئاتر محیطی با نمایش «عشق من حامد بهداد» نوشته افشین هاشمی به کارگردانی زهیر یاری آغاز شده که با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.
غفاری در پایان با تشکر از افروز فروزند و حمید پورآذری، دیگر اعضای شورای تئاتر محیطی، عنوان کرد: با پیش رفتن این پروژه و انجام آزمون و خطاهای مختلف می‌توان صحبت‌های جدی‌تری درخصوص تاثیر اجرایی شدن این طرح به همگان ارائه کرد.