در حال بارگذاری ...

برپایی همایش و کنفرانس در ارتقا سطح کیفی جشنواره تئاتر صاحبدلان تاثیر گذار است

دکتر سعید اسدی گفت: برپایی همایش علمی و یا کنفرانس در کنار برگزاری جشنواره صاحبدلان هم باعث به چالش کشیدن مسائل می شود و هم راهکار نظری را به هنرمندان ارائه می کند که در ارتقا‌ی سطح کیفی جشنواره تاثیر گذار است.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، دکتر سعید اسدی - عضو هیات انتخاب آثار دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان– در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص جشنواره تئاتر صاحبدلان  گفت: با توجه به متون و آثاری که در قالب این جشنواره اجرا شد، جشنواره تئاتر صاحبدلان را که  از تجمیع جشنواره های  مختلف دینی شکل گرفته است ، جشنواره ای مفید می دانم.
وی در ادامه با بیان اینکه برای بهبود سطح کیفی این جشنواره می توان فعالیت های چشم گیری داشت، تاکید کرد: از آنجایی که باورهای دینی موضوع این جشنواره  است، می توان برنامه ریزی مدونی برای آن انجام داد.
اسدی عنوان کرد: شکل گیری مفاهیم در این نوع نمایش، نیاز به فضاسازی بیشتری دارد زیرا با اعلام فراخوان و انتظار برای  ارسال آثار  از سوی متقاضیان، بخشی از اندیشه ورزی ،تامل و تفکر در این روند به شکل درستی صورت نمی گیرد که همین امر باعث می شود،  یک فعالیت نمایشی با ضعف آغاز شود و در ادامه کار با عناصر سطحی روبرو شویم.
مدیر تئاتر مولوی تشریح کرد: سازماندهی و ساماندهی جشنواره ای  چون صاحبدلان که براساس تمرکز بودجه، نیرو و مدیریت انجام می شود اتفاق خوبی است ولی باید مقدماتی را فراهم کنیم که شامل آموزش  نیز می شود، بحث آموزش در اینجا تنها به لحاظ فنی و تکنیکی مطرح نیست بلکه با اندیشه درباره مسائل معنوی و دینی است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که شتابزدگی در تولید متون  و یا بازبینی ها در جشنواره باعث کاهش سطح کیفی آثار می شود، جشنواره صاحبدلان باید به جشنواره ای تولیدی تبدیل شود که برآیند آثاری را که در طول سال پذیرفته شده و با سرمایه گذاری زیر نظر ناظران کمی و کیفی در طول سال به اجرا در آمده را در جشنواره منعکس کند.
عضو هیات انتخاب آثار دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان افزود: اگر فرایند تولید در جشنواره طراحی شود و برآیند اجرای سالیانه در فستیوال نهایی جمع شود،  هم میزان تاثیر گذاری جشنواره  افزایش خواهد یافت و هم جنبه تعامل با مخاطب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
وی در پایان اظهار کرد: راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره برای اینکه تولیدات جدید بهتر شناسایی شوند و با نظارت به اجرا در آیند و در نهایت آثار شاخص به جشنواره معرفی شوند از جمله کارهایی است که برای ارتقای سطح کیفی جشنواره صاحبدلان می توان انجام داد.