در حال بارگذاری ...

برگزاری جشن اردیبهشت تئاترایران بهترین فرصت برای نزدیک کردن مردم با تئاتر است

"عادل بزدوده"گفت: برگزاری جشناردیبهشت تئاتر می تواند فاصله بین تماشاگران و هنرمندان را از میان بردارد و درواقع این جشن بهترین فرصت برای نزدیک کردن مردم با تئاتر است.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، عادل بزدوده مدرس و کارگردان تئاتر در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی درباره برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر ایران ، گفت: هر برنامه و هر مراسمی که بخواهد به نحوی به گسترش و معرفی تئاتر کشور کمک کند اتفاق بسیار خوب و مثبتی است و در این چند سال اخیر که جشن اردیبهشت تئاتر برگزار شد، هنرمندان شهرستانی توانستند نتیجه کار یک ساله شان را به منصه‌ی ظهور بگذارند. وی ادامه داد: همان طور که می دانیم یک بخش از تئاتر مربوط به تمرین و به صحنه بردن یک اثر می شود و بخش دیگر هم این است که هنرمندان را به مردم نزدیک تر کنیم تا مردم بتوانند ارتباط  چهره به چهره با عوامل یک تئاتر داشته باشند که در حال حاضر چنین اندیشه ای دوراست و به عینیت تبدیل نشده است.
بزدوده خاطرنشان کرد: خود من به شخصاً در این سالیان متوالی که در عرصه تئاتر فعالیت کرده‌ام، تاکنون شرایطی به وجود نیامده که بتوانم با تماشاگران نمایشی که به صحنه بردم به بحث و گفت و گو بنشینم و با دغدغه های آنان آشنا شوم.
وی افزود: در حالی که اگر این اتفاق بیافتد تماشاگران احساس راحتی بیشتری با عوامل نمایش پیدا می کنند. به نظرم برگزاری جشن اردیبهشت تئاترایران بهترین فرصت برای این است که چنین اتفاقی در عرصه تئاتر عملی شود.
بزدوده در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: برای به وقوع افتادن این اتفاق باید یک تریبون آزاد در جشن ایجاد کنیم تا هم هنرمندان تئاتر و هم مردم درباره تئاتر و تاثیرات تئاتر در اجتماع صحبت کنند. در واقع باید این دیوار از طریق این جشن از میان مردم و هنرمندان برداشته شود و ما با ایجاد این تریبون در جشن اردیبهشت تئاتر می توانیم صدا و اندیشه های مخاطب را از نزدیک بشنویم.