در حال بارگذاری ...

تولید آثار تجربی، با مفاهیم دینی و قرآنی رویکرد اصلی بخش خیابانی جشنواره صاحبدلان است

"امیرحسین شفیعی"گفت: رویکرد بخش خیابانی جشنواره تولید آثاری با مفاهیم دینی و اجرای عموم آثار بوده است.

شفیعی در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، با بیان اینکه در بخش خیابانی بیش از 10 هزار نفر از نمایش ها دیدن کردند، اظهار کرد: در بخش آیینی 5 نمایش در تهران و شهرستان ها اجرا شده و در بخش خیابانی در تهران و شهرستان ها 14 اثر در مجموع اجرا شدند.
امیر حسین شفیعی مسئول کمیته خیابانی و آیینی جشنواره صاحبدلان در گفتگو با سایت ایران تئاتر گفت:
در این دوره برای اولین بار کارشناسان ستاد جشنواره به شکل حضوری در کنار گروه ها حضور داشته و به گروه ها مشاوره داده اند.
وی ادامه داد: در شهرستان ها اجرای عمومی آثار خیابانی در دستور کار قرار گرفت و در 10 شهرستان کشور، همزمان با تهران اجرای عمومی آثار صورت پذیرفت. با هماهنگی و همکاری دفتر تئاتر خیابانی اجرای عموم شهرستان ها در محل دائمی اجراهای تئاتر خیابانی سراسر کشور انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: نکته قابل اهمیت، تماشاگران بخش شهرستان بود که بیش از 18هزار نفر از آثار دیدن کردند و در مجموع با بخش آیینی 30 هزار نفر از آثار در بخش خیابانی دیدن کردند.
مسئول کمیته خیابانی و آیینی جشنواره تئاترصاحبدلان با اشاره به اینکه تنها جشنواره ای که آثار خیابانی آن به اجرای عموم رسیده این جشنواره بوده است، افزود: به زودی دو نمایش "پیامبر" به کارگردانی روح الله سنایی و "ملکوت" به کارگردانی بهرام ریحانی در قالب اجراهای فصلی تئاتر خیابانی اجرا خواهند شد.
وی در ادامه نبود فضای مسابقه و رقابت را از دیگر نکات مثبت این جشنواره دانست و عنوان کرد: گروه ها با هدف اجرای عمومی آثار خود را تولید می کنند. همچنین در سومین دوره، از آثار فاخر بخش خیابانی حمایت ویژه خواهد شد و این در حالی است که کمک هزینه گروه های خیابانی در سومین دوره جشنواره، ارتقا یافته است.
شفیعی در پایان یادآور شد: 27بازیگر زن و 63 بازیگر مرد در جشنواره حضور داشته اند و با احتساب عوامل فنی و هنری آثار 322 نفر از هنرمندان خیابانی و آیینی سراسر کشور در دومین جشنواره تئاتر خیابانی به اجرای آثار خود پرداخته اند.
روز سه شنبه -26 اردیبهشت ماه- در تالار وحدت ستاد جشنواره از منتخبان خود در بخش خیابانی تقدیر خواهد کرد.
گفتنی است بخش خیابانی دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان بین اعیاد قربان تا غدیر در سال 90 در تهران و استان های کشور برگزار شد.