در حال بارگذاری ...

چرا با این همه سابقه هنوز موزه ای برای تئاتر تاسیس نشده است؟

جمشید مشایخی گفت: تاسیس موزه در کشور امری ضروری است و جای سوال دارد که چرا با وجود این همه سابقه هنوز موزه ای برای تئاتر تاسیس نشده است؟

"جمشید مشایخی" هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر در گفت و گو با سایت ایران تئاتر درباره تاسیس موزه تئاتر تهران گفت: چند سال پیش بنده به اتفاق برخی از نویسندگان به سراغ معاون رئیس جمهور آن زمان رفتیم و از ایشان خواستیم تا امکانات و فرصت را برای تاسیس موزه تئاتر فراهم کنند که متاسفانه این امر اتفاق نیافتاد.
وی تاسیس موزه تئاتر تهران را امر بسیار مهمی تلقی کرد و افزود: نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کرد. ما در کشور پیش از سینما تئاتر داشتیم و قبل از تئاتر هم تعزیه که گونه ای از تئاتر است، در کشور برقرار بوده است، پس چرا با این همه سابقه هنوز موزه ای برای تئاتر تاسیس نشده است.
مشایخی تصریح کرد: باید وسایل، ادوات و نسخ تعزیه در این موزه قرار بگیرد تا از بین نرود؛ چرا که تمامی این ها تاریخ تئاتر مملکت است و وجود موزه تئاتر در کشور امری ضروری است.
این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: ما به تئاتر نیاز داریم و متاسفم تئاترهایی که پیش از این در لاله زار اجرا شده بودند روانه انبار شده اند. همچنین ما امروز سالن های دولتی داریم؛ در حالی که سالن های تئاتر باید غیر دولتی باشند.

این در حالی است که در راستای حمایت از پیشنهاد ”عزت الله انتظامی” و طرح توسعه تماشاخانه سنگلج،چندی قبل  397 هنرمند سرشناس تئاتر ایران طی نامه ای به محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خواهان الحاق ساختمان اداره حقوقی واقع در خیابان بهشت به تماشاخانه سنگلج به منظور ایجاد سالن جدید حرفه ای اجرای نمایش شدند.