در حال بارگذاری ...

تئاترکشور نیازمند نقشه راه اصولی و بنیادین است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: تئاترکشور نیازمند نقشه راه اصولی و بنیادین است.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، حمید شاه آبادی عصر دوشنبه -25 اردیبهشت- در مراسم اردیبهشت تئاتر البرز و افتتاح دو پلاتوی تئاترشهرکرج در جمع هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنراستان البرز ضمن اشاره به تنوع قومیت ها و وجود هنرمندان متعدد در این استان اظهارداشت:به واقع حق استان البرز با جمعیتی  فراتر از سایر استان ها و تنوع قومیت ها بیش از این ها است.
تئاترکشور نیازمند نقشه راه اصولی
وی با استناد به  تشکیل گروه های استقرار در کشور به منظور رفع مشکلات تئاتر گفت: آنگونه که تصور می شد با تشکیل این  گروه ها و صدور پروانه فعالیت، مشکلات تئاتر حل می شود، اما باید اذعان داشت که تئاترکشور نیازمند نقشه راه بنیادین و اصولی است.
شاه آبادی عنوان کرد: در سال 89 که تدوین بسته های سیاستی مرکز هنرهای نمایشی آغاز شد، این سوال مطرح بودکه با توجه به جمعیت آماری در حوزه تئاتر چه تدبیر شفاف و روشنی برای تحول عملیاتی  درعرصه تئاتر نیاز است.
وی با اشاره به گونه های مختلف تئاتر در کشور و سلایق و تاثیرات فزاینده این هنر گفت: تشکیل گروه های تئاتری طرح استقرار، گام بنیادینی در عرصه بالندگی و رشد تئاتر کشور بود و  باید در همه کشور اجرا می شد تا از تمامی ظرفیت های موجود برای پیش برد این هنر استفاده شود.
تئاتر نیازمند مکان های تخصصی
معاون هنری وزیر ارشاد ضمن اشاره به قوانین تدوین شده جهت پیشبرد تئاتر کشور از غفلت مکان تخصصی مختص به تئاترگفت و افزود: در طول این سال ها و علی رغم تلاش هایی که درساخت سالن های چند صد منظوره صورت گرفته اما این نگاه که یکی از منظورهای این سالن های چند منظوره تئاتر بوده است مغفول مانده است.
وی ضمن برشمردن الزامات یک سالن متناسب برای اجرای تئاتر ادامه داد: با گام هایی که  در شهرستانها برداشته شده و تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته نیاز به ایجاد یک سالن تخصصی در هر استان وجود دارد و در صورت تحقق این مهم یک گام برای بهتر شدن تئاترکشور به پیش رفته ایم.
حمید شاه آبادی در مراسم افتتاح دو پلاتو بنام رودکی و فردوسی در تئاتر شهر کرج گفت: این حرکت نوپا از استان البرز آغاز می شود و به جهت وجود چهره های هنرمند البرز و استعدادهای هنری در این استان امید می رود جامعه هنری البرز نیز با نگاه دقیق تر و عمیق تر به موضوع تئاتر و نیازهای خاص منطقه که سلایق و علایق گوناگونی را در بر دارد پیش بروند.
معاون هنری وزیر ارشاد تئاتر را هنری دانست که می تواند ذهن واندیشه مخاطب بسیاری از زنگارها را بزداید؛ پس از این جهت حائز اهمیت است.
شاه آبادی در جشن اردیبهشت تئاتر البرز به تحولات شگرفی در حوزه هنر در زمان تصدی مدیرکل پیشین اداره کل فرهنگ وارشاد استان البرز اشاره کرد و مدیریت جدید این مجموعه را ادامه دهنده این راه دانست.
 وی جشن اردیبهشت تئاتر را بهانه ای برای گردهم جمع شدن تئاتری ها و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه ذکر کرد و افزود: این آغاز راه و گام جدی برای پبشرفت و اعتلای تئاتر کشور خواهد بود.
در اردیبهشت تئاتر البرز دو سالن رودکی و فردوسی افتتاح شد و از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان البرز نیز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در پایان مراسم از فرانک فروتن، ابوالفضل حسین پورعباسی طاهرخانی، شایان فیروزی، نیما اسلامی، ندا قربانیان، علی احمدی شیرین، فوزیه قره گزلی، حجت اله قبادی، مهران نور روستا، علی نوریان، نگین سرکانی، مرتضی شاه کرم و حمیدرضا نعیم حسنی که از جمله کارگردانان فعال این استان بودند، تقدیر شد.