در حال بارگذاری ...

یادداشت ”محمدحسین ناصربخت” درباره اردیبهشت تئاتر

خانواده تئاتر ایران در سال های اخیر در اوج بهار و شکوفایی طبیعت درنگی می کند تا کمی به خود و راهی که آمده است بنگرد و در محفلی محبت آمیز اهل خانه و علاقه مندانش را گرد هم آورد تا بیعتی دوباره را با "حقیقت" و "زیبایی" ندا دهند.

ویلیام شکسپیر در صحنه دوم از پرده سوم "هملت" از زبان این رند پاکباخته می گوید: "هدف نمایش از آغاز چنین بوده و هنوز هست که اگر بتوان گفت آیینه ای در برابر طبیعت نگه دارد و چهره ی فضیلت و تصویر رذالت را بدان ها بنماید و به زمانه و هیأت اجتماع نشان دهد بر چه رنگ و چه رسمی است."
اعتقادی که جامعه بشری را وادار به تکریم این هنر ارزنده در روز جهانی تئاتر کرد، هنری است که از ابتدای شکل گیری اش با اندیشه و تفکر پیوندی تگاتنگ داشته است.
ما در اردی بهشت تئاتر هر سال در سراسر کشور گردهم می آییم تا ایمان خود به این جملات از سر صداقت نگاشته شده ی "شاعر بزرگ صحنه ها" را دوباره فریاد کنیم.
جشن های اردی بهشت تئاتر ایران که دیگر به سنتی حسنه بدل شده اند، فرصتی دوباره برای ابراز دوستی ها و مهربانی ها نیز هست، فرصتی برای تکریم دوستانی که برای ترویج تئاتر، که خود تکریم انسانیت را هدف دارد، تلاش کرده اند.
بیایید آرزو کنیم که روزی تمامی روزهای سال ایام صلح و دوستی و تئاتر باشد ونیروی مهر تمامی کره خاکی ما را درخشان سازد.