در حال بارگذاری ...

فراخوان جشنواره سراسری تئاتر ”ما رأیت الا جمیلا“ در قزوین

حوزه هنری قزوین با هدف معرفی سیره و شخصیت والای حضرت زینب کبری (س)، تولید و ارائه هنر فاخر مبتنی بر آموزه های عاشورا، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر با عنوان: "ما رأیت الا جمیلا" می نماید.  

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی حوزه هنری قزوین: این جشنواره در دو بخش: الف) صحنه ای ، ب) مسابقه نمایش نامه نویسی، پیرامون:1) پیام کلام نورانی حضرت زینب (س) «ما رأیت الا جمیلا». 2) تجلی زیبایی در فرهنگ، زندگی، اخلاق و سیره امام حسین علیه السلام و اهل بیت، اصحاب و یاران سیدالشهدا) بر اساس: احادیث و روایات مستند). 3) تبیین ارزش های دینی، مفاهیم و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی از منظر زیبایی شناسی برگزار می شود. جوایز این جشنواره در بخش صحنه ای شامل:
1- به گروه های برگزیده اول تا سوم 3 تا 1 میلیون تومان اهداء می شود.
2- به نویسندگی و کارگردانی برتر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5/2 میلیون تومان و به نویسندگی و کارگردانی تقدیری نیز لوح جشنواره، جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهداء می شود.
3- به بازیگر برتر  زن و مرد ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 5/2 میلیون تومان و به بازیگر تقدیری زن و مرد نیز لوح جشنواره، جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهداء می شود.
4- به موسیقی برتر علاوه بر تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهداء می شود.
5 - به طراحی پوستر و بروشور برتر نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهداء می شود.
6- به طراحی برتر صحنه: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان اهداء می شود.
در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی نیز به رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 3 میلیون تومان به رتبه دوم: دیپلم افتخار، جایزه نقدی و مبلغ 2 میلیون تومان و به رتبه سوم لوح تقدیر، جایزه نقدی و یک میلیون تومان اهداء خواهد شد.
هم چنین در این بخش به سه متن نمایشی دیگر که از ایده، طرح و موضوع مناسب برخوردار باشد با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 000/500 تومان قدردانی به عمل خواهد آمد.
علاقه مندان جهت شرکت می توانند آثار خود را حداکثر تا 24 مرداد ماه 91 به همراه 3 نسخه متن تایپ شده در برگه A4 یک نسخه لوح فشرده نمایشنامه در محیط WORD، فرم تکمیلی شده ی تقاضای حضور، یک قطعه عکس متقاضی به همراه ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر (در بخش نمایش صحنه ای) را به دبیرخانه جشنواره به آدرس: قزوین بلوار مدرس، روبروی بوستان ملت پلاک 70 حوزه هنری استان قزوین ارسال  کنند. و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر جمیلا www.jamila.ir و سایت مرکز www.artqazvin.ir مراجعه نکرده و یا با شماره های 2223747-2229689-0281 تماس بگیرند.