در حال بارگذاری ...

آثار چهاردهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران- مبارک در قیاس با دیگر گروه های متقاضی انتخاب شدند

مجید امرایی عضو هیات انتخاب آثار بخش میدانی و فضای باز چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک،گفت: در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی گروه های شرکت کننده با توجه به معیارهای جشنواره و در قیاس با دیگر گروه های متقاضی انتخاب شدند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، عضو هیات انتخاب آثار بخش میدانی و فضای باز  جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک  در گفت و گو با روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک ضمن بیان این مطلب یادآور شد: در این دوره از جشنواره عروسکی شاهد تفاوت های زیادی در بخش های مختلف جشنواره و مخصوصا در بخش نمایش های فضای باز هستیم.
وی در ادامه در خصوص تفاوت های نمایش عروسکی در سالن نسبت به اجرای آثاردر فضای باز عنوان کرد: استفاده از عروسک به عنوان یک عنصر نمایشی در فضای باز با استفاده از عروسک در فضای سالن های نمایشی کاملا متفاوت است، زیرا در اجرای نمایش عروسکی در محوطه های باز اغراق در همه ابعاد نمایشی جزو عناصر تکنیکی است.
وی تاکید کرد: در نمایش خیابانی به شیوه عروسکی ساخت عروسک، فضاسازی ها، شخصیت پردازی ها و در مواجهه با مخاطب آئین وارگی و نمایش وارگی دو عامل اساسی هستند که باید مورد توجه کارگردانان قرار گیرند.
امرایی اظهار کرد: پیش بینی می شود که در بخش نمایش های فضای باز جشنواره عروسکی همچون دیگر جشنواره ها، اجرای تئاتر خیابانی جزو پر مخاطب ترین بخش های این جشنواره باشد.
وی همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی های چهاردهمین دبیرخانه جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران –مبارک قرار است در کنار اجرای آثار نمایشی، چند کارگاه آموزشی نیز برگزار شود تا بدین طریق هم به اجرای تئاتر خیابانی عروسکی و هم به شیوه ساخت عروسک در نمایش های خیابانی پرداخته شود.
امرایی در پایان تصریح کرد: با توجه به کیفیت نمایش های منتخب در جشنواره، این  آثار از طریق دفتر تئاتر خیابانی ادراه کل هنرهای نمایشی اجرای عمومی می شوند.
گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی از 10 تا 15 تیرماه به دبیری دکتر اردشیر صالح پور در تهران برگزار می شود.