در حال بارگذاری ...

هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان در بوشهر برگزار می‌شود

با حضور مدیر مرکز ملی اسیتج ایران و نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر در خصوص برگزاری هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان در بوشهر تصمیم گیری شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مرکز ملی اسیتج ایران، نخستین نشست برنامه ریزی هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان با حضور مدیر مرکز ملی اسیتج ایران، مدیر کانون استان، مدیر موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر، مسئول انجمن تئا‌تر استان، مدیر گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز بوشهر، مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان و نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و دادگستری کل استان بوشهر در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون برگزار شد.
در ابتدای این برنامه صدیقه حسن‌زاده، مدیر مرکز ملی اسیتج کشور در معرفی فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز تئا‌تر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۱ در راستای توسعه و تعمیق تئا‌تر کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۲ تاکنون نماینده رسمی سازمان بین المللی اسیتج در ایران است.
حسن‌زاده تعامل با سازمان های فرهنگی کشور و تلاش در جهت ساماندهی فعالیت‌های نمایشی حوزه کودک و نوجوان را از دیگر اهداف این مدیریت دانست و بیان کرد: تمامی کسانی که در عرصه تئا‌تر کودک و نوجوان فعالیت دارند، می‌توانند با عضویت در این مرکز، ضمن اتصال به شبکه ارتباطی تئا‌تر کودک از حمایت‌های اسیتج نیز برخوردار شوند.
وی برپایی برنامه‌های هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان در ۶ استان؛ بوشهر، لرستان، آذربایجان غربی، کردستان، مازندران و البرز را از دیگر برنامه‌های مرکز ملی اسیتج دانست و بیان کرد: این مرکز با توجه به شرایط خاص اقلیمی و پتانسیل‌های موجود، در ابتدا ۵ استان را برای برگزاری هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان انتخاب کرد که در آخر با درخواست مسئولان، استان البرز نیز در برنامه قرار گرفت.
حسن زاده مدیران کانون در استان‌های ذکر شده را به عنوان نماینده مرکز ملی اسیتج و مسئول دبیرخانه جشنواره هفته دوستی در این استان‌ها معرفی کرد و گفت: ما نیازمند تعامل و ارتباط دو سویه با این استان‌ها در جهت تقویت بنیه علمی فعالان حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان و تبدیل آن به مقوله‌ای کاملاً تخصصی هستیم.
وی ورود دادگستری استان بوشهر به عرصه فعالیت‌های فرهنگی را از ابتکارات خوب این استان دانست و بیان کرد: ما نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری جشنواره هفته دوستی تئا‌تر هستیم.
او این برنامه را دارای چشم اندازی دو ساله دانست و گفت: این برنامه با هدف استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود استان، فرهنگ سازی از «نهاد خانواده» و ایجاد سبد فرهنگی خانواده، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان، ایجاد کارگاه خانواده، حمایت از چهره‌های فرهنگی و هنری استان، پیوند میان مخاطب، سازمان‌های فرهنگی و فعالان عرصه تئا‌تر کودک و نوجوان به عنوان سه قطب اصلی این هرم، اشتراک گذاری آثار تولیدی استان و... برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز ملی اسیتج در پایان از نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه خواست تا ضمن توجه به بحث محتوایی و اجرایی این برنامه، پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مورد نیاز، میزان مشارکت دستگاه ها از نظر امکانات سخت افزاری و بودجه را در اسرع وقت به اطلاع دبیرخانه این مرکز در استان برسانند.
در ادامه این برنامه زکیه امیر‌پور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش تربیتی تئا‌تر گفت: تئا‌تر یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار تربیتی است که می‌تواند ضمن ایجاد اعتماد به نفس در مخاطب، باعث بروز خلاقیت، آرامش، تقویت بیان و عزت نفس در کودک شده و از سوی دیگر خانواده‌ها نیز می‌توانند با بهره گیری از آن به فرزندان خود در جهت غلبه بر مشکلات کمک کنند.
مدیر کانون استان بوشهر در ادامه خواستار مشارکت جدّی دستگاه‌های فرهنگی استان برای اجرای این برنامه شد و بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره آماده دریافت هرگونه همکاری از سوی دستگاه‌های مختلف استان بوده و امیدواریم به یاری خداوند متعال این برنامه به نحو مطلوب برگزار شود.
در ادامه این نشست، به ترتیب محمد مظفری مسئول انجمن نمایش استان، صدرالله محمدی باغملایی مدیر موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر، عبدالرحمن برزگر مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان، محمد رضا می‌رشکاری مدیر گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز بوشهر، فریماه بوشهری به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا احمدی مدیر روابط عمومی حوزه هنری و سید احمد رضا فرهی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر نظرات خود را بیان کردند.
در پایان تمامی شرکت کنندگان، ضمن عضویت در مرکز ملی اسیتج ایران، حمایت خود را از جشنواره هفته دوستی تئا‌تر کودک و نوجوان در بوشهر که اواخر بهمن ماه ۱۳۹1 برگزار می شود، اعلام کردند.