در حال بارگذاری ...

نقش هنر در زندگی جانبازان را باز تعریف کنیم

حمید شاه آبادی گفت: ما باید نقش هنر در زندگی جانبازان را باز تعریف کنیم و حوزه هنر باید تکلیف خود را نسبت به جانبازان عمل کند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با روز جانباز مراسم پایان اولین دوره آموزشی تئاتر درمانی آسایشگاه جانبازان نیایش با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد و هیأت همراه وی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم معاون امور هنری با بازدید از آسایشگاه، در محیطی صمیمی با جانبازان اعصاب و روان گفت وگو کرد و پای درد دل ایشان نشست.
حمید شاه آبادی در این مراسم ابتدای صحبت خود را با تبریک اعیاد شعبانیه آغاز کرد و گفت: جانبازان بهترین لحظات و روزگار عمر خود را جهت اعتلای دین، پاسخ به ندای ملکوتی و حضور فعالانه در صحنه نبرد گذراندند و از هیچ چیز خود دریغ نکردند و اگر امروز در این بیمارستان روزگار می گذرانند یادگار رشادت های بزرگ آنها است.
وی در ادامه تصریح کرد: حال باید دید چرا امروز به این نام، نامگذاری شده است. فلسفه نامگذاری این روز برای خود جانباز نیست، برای همه آنهایی است که که اگر نفس می کشند و آرامش دارند به قدوم نفس جانباز است. امروز هیچ مسئولی نمی تواند ادعا کند که دینی به جانبازان ندارد.
شاه آبادی فعالیت برای جانبازان را کاری از روی دل بیان کرد و افزود: در گذشته توفیقی داشتم که به آسایشگاه بیایم و جای خالی عرصه هنر را در این مکان احساس کردم. اگر فعالیتی انجام می شود تکلیف و وظیفه ما است به عنوان قسط اول از اقساط ما بر اساس دین به این عزیزان است.
وی با بیان اینکه ما باید نقش هنر در زندگی جانبازان را باز تعریف کنیم، گفت: حوزه هنر باید موضع خود را نسبت به جانبازان مشخص کند از ظرفیت های موجود در عرصه هنر باید استفاده شود و سپس برنامه ریزی ها در این زمینه صورت گیرد.
شاه آبادی خاطر نشان کرد: گام اول از فعالیت های حوزه نمایش را امروز در بخش اعصاب و روان آسایشگاه مشاهده کردیم که توانستند با تمرین های خود لحظات شادی را برای خود و دیگران ایجاد کنند.
وی از اعلام آمادگی کامل معاونت امور هنری برای ارائه بخشی از امکانات معاونت امور هنری به جانبازان خبر داد و گفت: هر جانباز در هر رشته ای که آمادگی دارد معاونت امور هنری با هماهنگی بنیاد جانبازان امکانات لازم را برای فعالیت او فراهم می کند.
شاه آبادی در پایان خاطر نشان کرد: احساس می کنم امسال یک گام نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم و امیدوارم تمام فعالیت های هنری مورد اقبال جانبازان عزیز قرار گیرد.
در این مراسم نمایش «پهلوان کچل» با هنرمندی جمعی از جانبازان زیر نظر علیرضا دهقانی و حامد زارعان اجرا شد. هدایا و لوح تقدیری نیز به جانبازان و پرسنل آسایشگاه تقدیم شد.