در حال بارگذاری ...

اعلام برنامه کارگاه های تئاتر مکتب تهران در خانه هنرمندان ایران

جدول عناوین کارگاه های متمرکز تئاتر و همایش کارگاه های تئاتر مکتب تهران که از ۱۷ تیرماه تا ۳۱ شهریور ماه در خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود، اعلام شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از شبکه خبری هنرمندان ایران، بر اساس این جدول کارگاه نمایشنامه نویسی در 22 جلسه و 66 ساعت با حضور جلال کوهستانی، حسین فدای حسین، امیر رضا کوهستانی، محمد امیر یار احمدی و محمد یعقوبی؛ کارگاه کارگردانی در 18 جلسه و 74 ساعت با حضور آتیلا پسیانی ، حمید پور آذری، حبیب دانش، احسان فلاحت پیشه و فرهاد مهندس پور؛ کارگاه بازیگری در 19 جلسه و 77 ساعت با حضور امیر کاوه آهنین جان، پانته آ بهرام، نگار جواهریان، حبیب رضایی، آرش (علی) فلاحت پیشه، هادی کمالی مقدم، محمد رضا علیمردانی، محمد صادق ملکی و افشین هاشمی و کارگاه گرافیک در 13 جلسه و 24 ساعت با حضور مازیار تهرانی، قباد شیوا، مجید کاشانی و رضا کوچک زاده برگزار خواهد شد.
در بخش همایش کارگاه های تئاتر مکتب تهران که به صورت میان رشته ای و پیوسته بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی در قالب جلسات سه ساعته برگزار خواهد شد، " میزانسن در تئوری های معاصر و تئاتر ترنس مدرن " توسط دکتر حمیدرضا اردلان؛ " رابطه ی کارگردانی جدید با الگوهای نمایشی کهن " توسط دکتر قطب الدین صادقی؛ " شیوه های فنی خوانش نمایشنامه " توسط رضا کوچک زاده؛ " میزانسن و اشیاء " توسط دکتر فرهاد مهندس پور؛ " تئاتر و رهایی " توسط صالح نجفی؛ " سنگ بزرگ " توسط پانته آ بهرام؛ " میزانسن پشت صحنه " توسط آتیلا پسیانی؛ " اهمیت بازیگر روبرو " توسط نگار جواهریان؛ " کارهایی که یک بازیگر نباید انجام دهد " توسط حبیب رضایی؛ " میزانسن در نمایشنامه ی کودک " حسین فدای حسین؛ " سکوت و سکون به عنوان میزانسن " توسط امیر رضا کوهستانی؛ " کارگردانی نقاشی " توسط دکتر فرهاد مهندس پور؛ " میزانسن و بازدارندگی خلاق " توسط محمد امیر یار احمدی و " کارگردانی پنهان " توسط محمد یعقوبی  اجرا می شود.
میزانسن مکتب تهران  برای کشف و پرورش استعداد های جدید
موسسه فرهنگی هنری مکتب تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران اقدام به برگزاری چهارمین کارگاه های متمرکز خود با عنوان میزانسن در تئاتر، در قالب چهار کارگاه نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و گرافیک کرد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از شبکه خبری هنرمندان ایران، چهارمین همایش کارگاه های متمرکز مکتب تهران در تابستان سال 91 حول محور میزانسن، با همکاری خانه هنرمندان ایران و در این خانه برگزار می شود. قرار است این کارگاه ها در سه مرحله مختلف اجرا شود که بعد از دوره آموزش و آمادگی برای اجرا، به دوره تولید آثار و در نهایت به دوره برآیند کارگاه ها ختم می شود.
کارگاه های این همایش در چهار بخش مستقل و در عین حال مربوط به هم طراحی شده و شامل کارگاه های نمایش نامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و گرافیک می شود. هر یک از این چهار بخش مذکور دارای 7 تا 10 جلسه 3 تا 5 ساعته کارگاه مرکزی و 2 تا 7 جلسه کارگاه پیوسته و همچنین 6 کارگاه میان رشته ای است که به صورت مشترک برای تمامی گروه ها برگزار می شود.
تمامی هنرجویانی که در هر یک از 4 بخش کارگاه های مرکزی شرکت کرده اند می توانند در پروژه های تولید تئاتر شرکت کنند. بر این اساس هنرجویان کارگردانی نمایشنامه های برگزیده از مسابقه sendyourplay  را با همکاری هنرجویان بازیگری و زیر نظر مربیان ثابت به تئاتر های کوتاهی تبدیل می کنند که با طراحی پوستر های هنرجویان کارگاه های گرافیک در اختتامیه همایش به نمایش گذاشته می شود.
علاوه بر این هنرجویان نمایشنامه نویسی نیز آثار خود را با همکاری هنرجویان دیگر رشته ها و زیر نظر مربیان ثابت در اختتامیه همایش، نمایشنامه خوانی خواهند کرد.
قرار است در پایان این همایش بسته به تعداد کارهای تولیدی از 2 تا 5 روز اختتامیه ای در خانه هنرمندان ایران برگزار شود که آثار تولیدی از قبیل تئاتر و پوستر به نمایش گذاشته شود. همچنین در این اختتامیه از هنرمندان، منتقدان، مدیران و کارشناسان تالارها، مجتمع ها، کانون ها، از مدیران فرهنگی موسسات مختلف و از هنرمندان رشته های مختلف هنری دعوت خواهد شد که از ماحصل همایش دیدن کنند تا در صورت صلاحدید از هنرجویان یا کارهای تولیدی در کارگاه های مکتب تهران دعوت به کار کنند.
مهلت ثبت نام برای شرکت در این کارگاه‌ ها تا هشتم تیر ماه اعلام شده است و متقاضیان می‌ توانند برای اطلاع از جدول زمان ‌بندی این کارگاه‌ ها به سایت مکتب تهران به نشانی اینترنتی  www.maktabtehran.com  مراجعه کنند. ضمن این‌که تلفن 88801538 پاسخگوی پرسش‌ های علاقه‌ مندان است. زمان آغاز کلاس‌ها 17 تیرماه اعلام شده است.