در حال بارگذاری ...

سنندج؛ میزبان منطقه 5 نهمین جشنواره تئاتر”ماه”

نهمین جشنواره تئاتر ماه منطقه ۵ با حضور استان های قزوین، همدان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و کردستان از ۴ تا ۷ مهرماه در سنندج برگزار می شود.


به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، «امین مرادی» سرپرست  حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این خبر افزود: براساس سیاست های جدید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری،  نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در 5 منطقه برگزار که میزبانی منطقه 5 این جشنواره با توجه به  برگزاری منظم جشنواره های نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی و دو اصل«توانمندی» و «عملکرد استان ها» به میزبانی حوزه هنری استان کردستان از 4 تا 7 مهر ماه در سنندج برگزار می شود.
     مرادی افزود: منطقه 1: شیراز، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان؛ به میزبانی شهر شیراز منطقه 2: اصفهان، مرکزی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد و سمنان؛ به میزبانی اصفهان  منطقه 3: قم، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز و زنجان؛ به میزبانی کرج  منطقه 4: مشهد، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به میزبانی مشهد 4 منطقه دیگر جشنواره تئاتر ماه هستند.
سرپرست حوزه هنری استان افزود: همایش های منطقه ای در منطقه 1: 15 تا 18 شهریور در شهر شیراز، منطقه 2: 20 تا 23 شهریور در شهر اصفهان، منطقه 3: 25 تا 28 شهریور در شهر کرج، منطقه 4: 30 شهریور تا 2 مهر در شهر مشهد و منطقه 5: 4 تا 7 مهر در شهر سنندج برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پس از بازبینی آثار، از هر منطقه حداکثر سه نمایش بزرگسال، سه نمایش خیابانی و یک نمایش کودک و نوجوان را به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی می کنند.
نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه 21 تا 30 مهر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.