در حال بارگذاری ...

فراخوان بخش بین الملل جشنواره تئاتر خیابانی ایران منتشر شد

فراخوان بخش بین الملل هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ایران منتشر و به تمامی مراکز معتبر تئاترها، کمپانی های تئاتری خارجی و دبیرخانه جشنواره های خارجی ارسال شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "مجید امرایی" در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ایران در قالب چهار بخش مسابقه بین الملل، مسابقه ایران، مسابقه کودک و نوجوان و نگاه ویژه اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ایران تاکید کرد: همچنین در این دوره از جشنواره، مریوان به عنوان بازار بزرگ تئاتر خیابانی ایران معرفی می شود و سه گروه کارشناس، آثار با کیفیت را برای حضور در بخش مسابقه بین الملل، مسابقه ایران و کودک و نوجوان انتخاب خواهند کرد.
وی تشریح کرد: از آن جایی که یکی از دغدغه های گروه های شهرستانی، دیده نشدن آثار به طور زنده بود قرار شد بازار بزرگ نمایش خیابانی با کارکرد ارزیابی کیفی نمایش های خیابانی برگزار شود تا بدین طریق امتیاز برقراری ارتباط با مخاطب از اثر سلب نشود.
امرایی افزود: آثار به شکل زنده مورد بررسی قرار می گیرند تا به هر کدام که دارای شرایط حضور در جشنواره هستند، در مراسم اختتامیه بخش آزاد و عمومی در مریوان به آن ها مجوز حضور در بخش مسابقه بزرگ تئاتر خیابانی ایران داده شود.
وی عنوان کرد: همچنین در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی،‌ برترین آثار جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز و جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز اجرا می شوند.
امرایی در ادامه تصریح کرد: در بخش کارگاه آموزشی تولید تئاتر که با حضور مدرسان و استادان ایرانی و خارجی در مریوان برگزار می شود، اثر نمایشی تولید شده و در قالب جشنواره به اجرا در می آید.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ایران بیان کرد: پیش بینی می شود که بخش مریوان (آزاد و عمومی جشنواره) با ظرفیت آموزشی مورد توجه همگان قرار گیرد.
گفتنی است هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی ایران در بخش آزاد و عمومی مهرماه سال جاری در مریوان و بخش مسابقه بزرگ از 16 تا 21 اردیبهشت سال آینده به دبیری مجید امرایی برگزار می شود.