در حال بارگذاری ...

منتظر اعلام نظر و دستور نهایی شخص شهردار در خصوص طرح توسعه تماشخانه سنگلج هستیم

اتابک نادری گفت: بعد از ارسال دومین نامه استاد عزت ا... انتظامی درباره طرح توسعه تماشاخانه سنگلج به شهردار تهران، هم اکنون کارشناسان ذی ربط مشغول جمع آوری گزارش لازم برای ارائه به محمد باقر قالیباف شهردار تهران هستند.

اتابک نادری که پی گیری طرح توسعه تماشاخانه سنگلج و تاسیس موزه تئاتر تهران را بر عهده دارد در گفت و گو با سایت ایران تئاتر به دومین نامه عزت ا... انتظامی اشاره کرد و گفت: آقای انتظامی نامه دیگری را خطاب به شهردار تهران ارسال کردند.
در بخشی از این نامه آمده است:
«در کوران کارهای بزرگی که شهرداری انجام می دهد از جمله احداث اتوبان دو طبقه صدر، تونل نیایش و دیگر پروژه های شهری به جناب شهردار خدا قوت می گویم  و از آنجایی که می دانم این دغدغه فرهنگی را دارید، در این شرایط خواستارم که طرح توسعه تماشاخانه سنگلج را در دستور کار قرار دهید.»
«در این حجم کارهای بزرگی که شهرداری انجام می دهد، می دانیم که مدیریت فرهنگی و شهری تهران هم  دغدغه مسائل فرهنگی کلان شهر تهران را دارد، چرا که اهمیت تاسیس موزه تئاتر ایران و حفظ تماشاخانه سنگلج کمتر از احداث تونل ها و اتوبان ها نیست و ارزش و منزلت خاص خودش را دارد. هم اکنون نیز این نیاز سر باز کرده و باید در این مقطع تاریخی توجه جدی به این امر صورت بگیرد.»
نادری تصریح کرد: در حال حاضر آقای قالیباف شهردار تهران، نامه دوم استاد انتظامی را در دستور کار قرار داده اند و هم اکنون نیز کارشناسان ذی ربط مشغول تجمیع گزارش ها هستند تا هر چه زودتر آن را به آقای قالیباف ارائه دهند.
وی اظهار امیدواری کرد که شهردار تهران بعد از دریافت این گزارش ها نگاه ویژه ای به طرح توسعه تماشاخانه سنگلج داشته باشد و عنوان کرد: این تماشاخانه نباید در ترافیک اداری شهر گم شود. امیدورایم که جناب شهردار توجه ویژه ای به این پایگاه فرهنگی داشته و آن را تقویت کنند چرا که قطعا با این اتفاق سال های سال این حرکت، ماندگار خواهد شد.
طرح توسعه تماشاخانه سنگلج در قالب ایجاد موزه تئاتر تهران و افزایش سالن اجرای تئاتر توسط استاد عزت ا... انتظامی در سال 89 به شهرداری تهران پیشنهاد داده شد.
به تازگی و در راستای این طرح نیز  397 هنرمند سرشناس تئاتر ایران طی نامه ای به محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواهان الحاق ساختمان اداره حقوقی واقع در خیابان بهشت به تماشاخانه سنگلج به منظور ایجاد سالن جدید حرفه ای اجرای نمایش شده بودند.