در حال بارگذاری ...

خبرهایی از تماشاخانه ایرانشهر

به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله، مجموعه تماشاخانه ایرانشهر یکشنبه ۸ (هشتم) مردادماه سال جاری هیچ گونه فعالیت نمایشی نخواهد داشت.

 

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ اجرهای صحنه ای این مجموعه پس از اذان مغرب و عشاء روز دوشنبه (نهم) 9 مرداد ماه با دو نمایش "شب روی سنگ فرش خیس" به کارگردانی هادی مرزبان و "سی و سه درصد نیل سایمون" به کارگردانی افسانه ماهیان از سر گرفته خواهد شد.
گفتنی است، نمایش" شب روی سنگ فرش خیس" با بازی هنرمندانی همچون؛ بهزاد فرهانی، فرزانه کابلی، ایوب آقاخانی، فردوس کاویانی، بهرام ابراهیمی، علی رامز و ... از سه شنبه دهم مردادماه اجراهای خود را طبق روال معمول از ساعت 19 در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر ادامه خواهد داد.
یادآور می شود؛ نمایش "سی و سه درصد نیل سایمون" نیز با بازی علی سرابی، آیداکیخایی، الیکا عبدالرزاق و مسعود میرطاهری داستان زوجی را روایت می کند که در زندگی مشترک خود دچار مشکلاتی شده اند و ...
 
نمایش های (lev) و a+b)3 در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شوند
اجراهای دو  نمایش ' لو' و a+b)3) به کارگردانی 'کلودیا سوراسه' از اواسط شهریور ماه سال جاری در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ در راستای طرح اجرای گروه های بین المللی تئاتر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر که سال گذشته از سوی مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران اعلام شد، دو نمایش"لو" و(a+b)3 به کارگردانی کلودیا سوراسه از شهریورماه سال جاری در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.
این دو نمایش که پیش تر در بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کاندیدای دریافت بهترین طراحی صحنه شده بودند، از سال 2007 در بیش از چهل جشنواره بین المللی حضور داشته اند.
گفتنی است؛ نشست خبری این نمایش اردیبهشت ماه، با حضور نویسنده و کارگردان، تهیه کننده و مجری طرح با حضور خبرنگاران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
 
با حضور داریوش مودبیان، دکتر نامور مطلق و ...
نشست تحلیلی نمایش"حساب پرداخت نمی شه" برگزار می شود
نشست تحلیلی نمایش"حساب پرداخت نمی شه" به کارگردانی هادی عامل هاشمی ساعت 18 عصر شنبه هفتم مردادماه با حضور کارگردان، عوامل و جمعی از منتقدین در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ در این نشست تحلیلی که با حضور هادی عامل هاشمی کارگردان، نگار عابدی، هدایت هاشمی بازیگر و جاهد جهانشاهی مترجم برگزار می شود، داریوش مودبیان، دکتر بهمن نامور مطلق، دکتر علی عباسی، و علیرضا نراقی به عنوان منتقد حضور خواهند داشت.
گفتنی است؛ حضور در این جلسه برای منتقدان، خبرنگاران و علاقمندان تئاتر بلامانع است.
در پایان یادآور می شود؛ نمایش 60 دقیقه ای "حساب پرداخت نمی شه" به نویسندگی داریووفو و ترجمه جاهد جهانشاهی هر روز به استثناء شنبه ها در دو نوبت 19 و20:30 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.