در حال بارگذاری ...

تئاتر خیابانی مردم را با تئاتر آشتی می دهد

نصرالله قادری داور بخش مسابقه بین ­الملل هفتمین جشنواره بین ­المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور مردم مریوان را در اجراهای جشنواره قابل توجه دانست.

قادری در گفت و گو با خبرنگار اعزامی سایت ایران تئاتر گفت: حضور مردم در کارناوال گشایش جشنواره و مشارکت آنان در اجراها و اینکه چگونه تئاتر خیابانی مردم را با تئاتر آشتی می دهد بسیار برایم جالب بود.
وی درباره وضعیت تئاتر خیابانی در ایران گفت: به غیر از آثار این دوره، که فعلاً به عنوان داور نمی توانم نظری درباره آن ها بدهم، بیشتر آثار تئاتر خیابانی در ایران در سالن نیز قابل اجراست و ویژگی های تئاتر خیابانی را ندارد. علت این امر به عدم شناخت ما از تئاتر خیابانی باز می گردد، زیرا در این باره نظریه نخوانده ایم. در ایران هر نمایشی که امکان اجرا در سالن برای آن فراهم نباشد و یا امکانات کمی داشته باشد در خیابان اجرا می شود.
این مدرس دانشگاه درباره نحوه برون رفت از این وضعیت پیشنهاد داد: بهترین کار دعوت از صاحب نظران وکسانی است که آگاهی نظریه پردازی دارند تا به تألیف اثر در این حوزه بپردازند، زیرا عمل بدون نظریه نمی¬تواند به سرانجام برسد.
لازم به یادآوری است هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری قباد میمنت‌آبادی از 7  مهرماه آغاز شده و تا 11 مهرماه ادامه دارد.