در حال بارگذاری ...

سه پلاتوی نمایشی در استان کهکیلویه و بویر احمد راه اندازی شد

سه پلاتوی نمایش به منظور برپایی جشنواره تئاتر استانی کهکیلویه و بویراحمد، که از ۱۱ مهرماه در یاسوج آغاز می شود، راه اندازی شد.

مهدی ابدالی، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان کهکیلویه و بویراحمد در گفت و گو با سایت ایران تئاتر گفت: طبق آئین نامه اجرایی، دبیرخانه جشنواره این استان کار خود را با اجراهای عمومی آثار از اوایل شهریورماه آغاز کرده است که با توجه به کمبود زیرساخت هایی که در حوزه تئاتر استان وجود داشت سه پلاتوی استاندارد افتتاح و راه اندازی شد.
وی در ادامه گفت: یک پلاتو در شهر دو گنبدان برای اجرای عمومی آثار، یک پلاتو در هنرستان هنرهای زیبای یاسوج به نام استاد یونس آبسالان و یک پلاتو در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد یاسوج به نام مرحوم حسین پناهی راه اندازی شده است.
ابدالی افزود: پلاتوی هنرستان هنرهای زیبای یاسوج در زمان برپایی جشنواره با حضور قادر آشنا رونمایی خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان کهکیلویه و بویراحمد در مورد تاثیر برپایی جشنواره در استان های کشور اظهار کرد: هنرمندان حوزه نمایش استان های کشور هر سال در انتظار این رخداد بزرگ استانی اند تا آموزه های خود را در قاب جشنواره استانی ارزیابی و دستاوردهای یک سال خود را به مخاطبان ارائه کنند.
ابدالی درباره برنامه های جنبی، که در ایام برگزاری این جشنواره به اجرا در می آید، تصریح کرد: با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی در برپایی جشنواره استانی و به دنبال آن جشنواره منطقه ای، در طی برپایی این جشنواره کارگاه آموزشی با حضور اساتید اعزامی از سوی مرکز هنرهای نمایشی ایران برگزار خواهد شد. همچنین در این میان نشست های تخصصی سرپرستان گروه ها با رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و معاون هنری اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد برپا می شود.
وی در پایان تاکید  کرد: مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان کهکیلویه و بویراحمد با حضور قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، در تالار هنری مجتمع فرهنگی هنری ارشاد یاسوج برگزار می شود.
گفتنی است، جشنواره تئاتر استان کهکیلویه و بویراحمد از 11 تا 13 مهرماه در یاسوج برپا خواهد شد.