در حال بارگذاری ...

ایجاد تغییرات در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از اتفاقات مهم این جشنواره است

ایجاد تغییرات چون افزوده شدن بخش خیابانی و جدا سازی بخش کودک از نوجوان از اتفاقات مهم این دوره از جشنواره تئاتر همدان است.

عباس جهانگیریان که داوری آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را برعهده دارد و در دوره های گذشته این جشنواره نیز به عنوان عضو شورای مرکزی تئاتر کودک ونوجوان و کمیته انتخاب به فعالیت پرداخته است، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، گفت: پس برپایی 9 دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان وقفه ای در برپایی این جشنواره بوجود آمد که پس از سه سال تلاش برای روشن شدن چراغ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، به عنوان یک جریان مهم تئاتری کشور مجددا به شکل فعال کار خود را آغاز کرد که امیدوارم این جشنواره هر سال به شکل پربارتر و با شکوه تری برگزار شود.
وی در ادامه تاکید کرد: در صورتی که از برپایی جشنواره های مختلف جلوگیری شود و بودجه این جشنواره ها در زمینه ساخت سالن ها و تولید آثار مورد استفاده قرار گیرد، وضعیت تئاتر کشور بهبود می یابد.
جهانگیریان افزود: برای اجرای این طرح باید آثار ارزشمند نمایشی در قالب جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره کودک و نوجوان در کنار جشنواره عروسکی به اجرا درآیند و از برگزاری جشنواره های مختلف اجتناب شود.
داور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: بهتر است آثار برگزیده دیگر جشنواره ها در قالب جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شوند به عقیده من اختصاص بودجه جشنواره های گوناگون برای تولید تئاتر و توسعه سالن های نمایشی، باید به عنوان اصلی ترین سیاست گذاری مطرح شود.
عباس جهانگیریان، که این روزها مشغول داوری آثار جشنواره تئاتر استانی فارس نیز هست، درباره آثار راه یافته به این جشنواره بیان کرد: از میان 84 اثر رسیده به دبیرخانه، 10 اثر در جشنواره استانی فارس به اجرا درآمده اند که تا پایان امروز -11 مهرماه- بررسی و داوری این آثار ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به رشد کیفی آثار هنرمندان جوان استان فارس اظهار کرد: جوانان این استان با کم ترین امکانات و بدون هیچ گونه توقعی به شکلی خلاقانه به تولید آثار می پردازند.
جهانگریان تصریح کرد: برای حمایت هرچه بیش تر از این هنرمندان باید شرایطی در استان فارس فراهم شود تا این جوانان در استان خود به پیشرفت لازم دست یابند و تئاتر استان ها رونق پیدا کند.
وی در پایان یادآور شد: برخی از هنرمندان استان های کشور به دلیل اینکه در شهر خود امکان پیشرفت را به دست نمی آورند، به تهران مهاجرت می کنند و این امر به معنای خالی کردن فضای تئاتر شهرستان ها و افزایش جمعیت و درگیری با مسائل شهر بزرگی چون تهران می شود، بنابراین با فراهم شدن امکانات و شرایط لازم می توان از هنرمندان جوان استان ها به طور جدی حمایت کرد.
گفتنی است، آزیتا حاجیان، محمد شهنی دشتگلی و عباس جهانگیریان داوری آثار جشنواره تئاتر استانی فارس را، که چهارشنبه 12 مهرماه، به پایان می رسد برعهده دارند.