در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب جشنواره تئاتر استان کرمان جنوبی

مهم ترین موضوعی که برای جشنواره تئاتر استانی امسال درکرمان جنوبی در نظر گرفته شده، برگزاری کارگاه های آموزشی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان کرمان جنوبی، با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت: به منظور بهبود وضعیت کیفی آثار نمایشی استان، در ایام برگزاری سومین جشنواره تئاتر استانی، برگزاری چند کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده  که می تواند برای تئاتر استان مفید باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی اضافه کرد: ما در بحث متون نمایشی بسیار ضعیف هستیم به همین دلیل باید برای این امر فکری شود و روی آن کار کنیم، اما از سوی دیگر نمی توان منکر ظرفیت بالای هنرمندان نمایشی استان شد، تا جایی که دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز شاهد هنرنمایی هنرمندان استان ما بوده اند و کیفیت آثار را، همپای گروه های نمایشی پایتخت دانسته اند.
وی خاطرنشان کرد: این سومین جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوبی است که برگزار می شود و با توجه به پتانسیل بالای استان در خصوص هنر تئاتر، هر شهرستان با پنج تا شش گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره بوده است.
مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان کرمان جنوبی در مورد احداث تئاترشهر استان کرمان جنوبی گفت: برای احداث تئاترشهر استان کرمان جنوبی، سالن شهید مطهری بهترین گزینه است و به زودی تئاترشهر استان در همین محل به بهره برداری می رسد. این سالن ظرفیت 220 تماشاگر را دارد و امکانات فنی آن نیز کامل است، اما با توجه به چند منظوره بودن، برای عملی شدن طرح تئاترشهر مجبوریم سایر فعالیت ها را در آن متوقف کرده و این سالن را صرفا به اجرای تئاتر اختصاص دهیم.
وی در پایان گفت: در همین راستا نیز سالنی به مساحت 130 متر، که پلاتوی تمرین است، با ظرفیت 50 تماشاگر در نظر گرفته شده که تا 20 روز آینده آماده خواهد شد و در کنار تئاترشهر استان کرمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، جشنواره تئاتر استان کرمان جنوبی 13 و 14 مهرماه برگزار خواهد شد.