در حال بارگذاری ...

وجود پنج بخش مشترک برای جشن بزرگ تئاتر فجر

از جمله بخش‌هایی که به شکل ستادی به هر سه جشنواره خدمات خواهند داد بخش‌های نظارت و ارزشیابی، پشتیبانی، امور بین‌الملل و روابط عمومی و تبلیغات خواهد بود. در بخش‌های دیگر هر دبیرخانه به طور مجزا کارهای جشنواره خود را برنامه‌ریزی می‌کند. شورای انتخاب و ارزیابی آثار و هماهنگی دبیرخانه‌ها از جمله دوایر اداری مستقل در هر دبیرخانه است

بخش‌های نظارت و ارزشیابی، پشتیبانی، امور بین‌الملل و روابط عمومی و تبلیغات در هر سه جشنواره مشترک خواهند بود.
حسین مسافرآستانه دبیر بیست‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت:«چون سه جشنواره در کنار هم برگزار می‌شود بخشی از مسئولیت‌ها به شکل ستادی شده تا خدمات رسانی به این سه جشنواره با مسئولیت واحد بتواند کارش را انجام دهد.»
وی افزود:«از جمله بخش‌هایی که به شکل ستادی به هر سه جشنواره خدمات خواهند داد بخش‌های نظارت و ارزشیابی، پشتیبانی، امور بین‌الملل و روابط عمومی و تبلیغات خواهد بود. در بخش‌های دیگر هر دبیرخانه به طور مجزا کارهای جشنواره خود را برنامه‌ریزی می‌کند. شورای انتخاب و ارزیابی آثار و هماهنگی دبیرخانه‌ها از جمله دوایر اداری مستقل در هر دبیرخانه است.»
وی درباره کارهایی که از سوی دبیرخانه جشنواره سفارش داده می‌شوند، گفت:«صحبت‌هایی با بعضی از هنرمندان، انجام شده اما فعلاً نمی‌توانم اعلام کنم، چون تعهداتی که برای کارهای سفارشی وجود دارد، منوط به آن است که وضعیت مرکز از بلاتکلیفی خارج شود چون بخش‌ کارهای سفارشی برای دبیرخانه جشنواره بخش تعهدآوری است.»
وی در مورد حضور دو بخش برشت و ایرانیان خارج از کشور در بخش بین‌الملل جشنواره گفت:«به این دو مورد به عنوان بخش مستقل نگاه نمی‌کنیم. ممکن است در بخش بین‌الملل با کارهای بیشتری از برشت روبرو باشیم. همچنین تعداد زیادی تقاضا از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در جشنواره داشته‌ایم.»
وی تصریح کرد:«تا اعلام نتایج قطعی نمی‌توانیم مشخصاً در مورد این دو بخش صحبت کنیم.»
وی در مورد تاخیر در معرفی معاونت اجرایی جشنواره گفت:«اداره کل هنرهای نمایشی تصمیم دارد یک معاونت اجرایی به شکل ستادی برای هر سه جشنواره تعیین کند که هنوز شخص خاصی معرفی نشده است. اما در بخش جشنواره تئاتر فجر مسئول هماهنگی دبیرخانه و معاونت ارزیابی و انتخاب را مشخص کرده‌ایم.»
وی در مورد حضور خود در همایش عاشورائیان گفت:«اگر مسوولیتم در جشنواره اجازه دهد، تصمیم دارم نمایشی را تحت عنوان”زینب” نوشته امیر دژاکام کارگردانی کنم. هنوز تمرینات را شروع نکرده‌ام و متن نیز هم اکنون در مرحله نگارش است.»