در حال بارگذاری ...

تشکیل دو هیئت انتخاب آثار در جشنواره تئاتر فجر

کمیته انتخاب آثار تهران از مهر ماه کار خود را شروع کرده است. این گروه تمام کارهایی را که در بخش‌های مختلف از تهران حضور خواهند داشت مثل آثار برگزیده تولیدات ۸۴، بخش مرور و کارهای سفارشی را بررسی خواهد کرد

دو هیئت انتخاب آثار یکی برای تهران و یکی برای شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.
محمد حیدری مدیر کمیته ارزیابی و انتخاب آثار جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«دو هیئت انتخاب برای انتخاب آثار جشنواره تئاتر فجر تشکیل خواهد شد که یکی برای تهران و یکی هم برای انتخاب آثار شهرستانی مشخص خواهد شد.»
وی افزود:«کمیته انتخاب آثار تهران از مهر ماه کار خود را شروع کرده است. این گروه تمام کارهایی را که در بخش‌های مختلف از تهران حضور خواهند داشت مثل آثار برگزیده تولیدات 84، بخش مرور و کارهای سفارشی را بررسی خواهد کرد.»
حیدری درباره اعضای کمیته انتخاب آثار تهرانی گفت:«اسامی اعضای این هیئت را هنگام برگزاری جشنواره اعلام خواهیم کرد.»
وی در مورد کمیته انتخاب آثار شهرستانی گفت:«کمیته انتخاب‌ آثار شهرستان‌ها از دو گروه سه نفره تشکیل می‌شود که این دو گروه به شهرستان‌ها می‌روند و منتخبان جشنواره استانی را با دیدگاه کیفی مورد بررسی قرار می‌دهند.»
حیدری تصریح کرد:«ما اعلام کردیم که 30 گروه شهرستانی در جشنواره حاضر خواهند بود اما ممکن است تعداد گروه‌ها به 30 نرسد چون مهمترین اصل برای ما کیفیت است و امسال کمیّت برایمان مهم نیست.»
وی خاطر نشان کرد:«اعضای کمیته انتخاب آثار شهرستانی را تا هفته آینده اعلام خواهیم کرد.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ارزیابی و انتخاب در بخش آثار سفارشی نیز صاحب رای خواهند بود؟ گفت:«قطعاً. این سفارش‌ها با تصمیم دبیر جشنواره، کمیته انتخاب و شورای سیاستگذاری به هنرمندان داده خواهد شد.»
حیدری درباره تفاوت وظایف کمیته ارزیابی و انتخاب با شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی گفت:«ما آثار را به لحاظ کیفی و نظارت اجرایی مورد بررسی قرار می‌دهیم اما وظیفه نظارت و ارزشیابی نظارت بر کل تئاتر تهران است. نمایش‌های جشنواره فجر هم از این قاعده مستثنا نیستند یعنی تمام نمایش‌هایی که در جشنواره اجرا می‌شوند باید مورد تایید بخش نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی باشند و این عرفی است که هر سال در جشنواره وجود دارد.»