در حال بارگذاری ...

کیفیت خوب آثار جشنواره تئاتر استان خوزستان نشان دهنده پیشرفت تئاتر در استان هاست

کیفیت خوب آثار جشنواره تئاتر استانی خوزستان نشان دهنده پیشرفت این استان در طی یک سال گذشته است.

محمدحسین ناصربخت، که به عنوان داور در جشنواره تئاتر استانی خوزستان حضور داشته است، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر با بیان اینکه هیئت داوران 12 اثر نمایشی را بررسی کردند، گفت: با توجه به کیفیت نسبتا خوب آثار جشنواره استانی خوزستان انتخاب دو نمایش از میان این آثار کار بسیار دشواری بود.
وی با بیان اینکه آثار جشنواره قابل قبول بوده و مخاطبان با این نمایش ها ارتباط برقرار کرده اند، گفت: از نظر بازیگری گروه های تئاتری استان خوزستان پیشرفت قابل توجهی داشتند. همچنین در زمینه نمایشنامه نویسی و کارگردانی استعدادهای خوبی را شاهد بودیم.
ناصربخت که داوری آثار جشنواره استانی البرز را هم برعهده داشت، بیان کرد: آثار هر دو جشنواره رضایت بخش بود و شاهد رقابت خوبی میان گروه ها بودیم.
وی با بیان اینکه جشنواره های استانی در صورتی که طبق شیوه نامه برگزار شود مثبت خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید قبل از اینکه شورای انتخاب جشنواره در استان ها حاضر شوند، طبق شیوه نامه، آثار متقاضیان اجرای عمومی شده باشد. معمولان در جشنواره هایی که چنین اتفاقی افتاده است اجراهای پخته تر و بهتری را شاهدیم.
وی در پایان تصریح کرد: تئاتر برای مردم است و آرمان ما هم این است که همه مردم از تئاتر استفاده کنند، بنابراین باید بر اجرای عمومی آثار تاکید شود و بودجه تئاتر، که در واقع متعلق به همه مردم است، افزایش یابد.
گفتنی است، جشنواره تئاتر استانی خوزستان شب گذشته، 24 مهرماه، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.