در حال بارگذاری ...

اعلام فهرست آثار جشنواره، انجمن نمایش، تئاتر بسیج و ...

حسین مسافرآستانه، خبر داد که فهرست آثار شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر ۲۲ دی‌ماه اعلام می‌شود.وی که دبیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج نیز هست، تشکیل شورای تخصصی متشکل از صاحبنظران و فعالان تئاتری را برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره‌های استانی و سراسری ضروری دانست.

فهرست آثار شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر 22 دی ماه و فهرست آثار بخش سفارش تا سه چهار روز دیگر مشخص می‌شود.
حسین مسافرآستانه، دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر درباره زمان‌بندی برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر طی 10 روز از 30 دی ماه تا 9 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای انجمن نمایش دارید گفت: تا این لحظه هیچ حکمی در خصوص انجمن نمایش به من داده نشده و اگر هم این حکم داده شود 10 روز مطالعه روی وضعیت موجود انجمن نمایش خواهم داشت و هرگونه نظری را پس از آن 10 روز بیان خواهم کرد.
وی که دبیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج است درباره این جشنواره گفت: بسیج در راستای فعالیت‌های متفاوت و گوناگونی که از بدو تشکیل برای خود تعریف کرده، فعالیت‌های فرهنگی را در سال‌های اخیر در صدر کارهای خود قرار داده و از آن جمله راه‌ اندازی گروه‌های تئاتر بسیج بوده است.
وی برگزاری جشنواره تئاتر بسیج را به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت‌های تئاتری بسیجیان دانست و افزود: از شروع این فعالیت‌ها تا کنون گروه‌های تئاتری بسیج رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. چنانچه در سال‌های اخیر معاونت فرهنگی نیروی مقاومت به جهت سامان بخشی هر چه بیشتر تئاتر بسیج شوراهای تخصصی در این زمینه تشکیل داده است تا با ارائه تعریف برای فعالیت‌های تئاتری بسیجیان با آموزشی بهتر، اجراهای مستمر آنان را برنامه‌ریزی کند.
وی ادامه داد: گروه‌های ششمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج پس از برگزاری جشنواره بسیج استان‌ها انتخاب شده‌‌اند و این جشنواره از 27 آبان ماه در همدان برگزار می‌شود.
مسافرآستانه درباره اعضاء و نحوه عملکرد شورای تخصصی تئاتر بسیج گفت: این شورا متشکل از صاحبنظران، متخصصان و فعالان تئاتر است ”دکتر خبری، حمیدرضا آذرنگ، محسن سلیمانی، سعید نجفیان و مهدی مکاری از اعضاء اصلی اولین شورای تخصصی تئاتر بسیج هستند و مالک حدپور سراج دبیر این شورا است.
وی افزود: در بدو تشکیل بحث تدوین آیین‌نامه فعالیت تئاتر بسیج را پیش گرفتند و پس از تدوین آیین‌نامه به تعیین شرح وظایف مناطق و استان‌ها در سامان بخشی به تئاتر بسیج و فعالیت‌های ستادی جشنواره را نیز بر عهده گرفتند و طی جلسات متعدد به برنامه‌ریزی جشنواره‌های استانی و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره سراسری پرداختند.
وی برگزاری جشنواره تئاتر بسیج را مهمترین اتفاق در حوزه تئاتر بسیج دانست و گفت: طی 6 دوره‌ای که دبیر این جشنواره بوده‌ام یک سیر رو به رشد در تئاتر بسیج دیده‌ام. در سال‌های اولیه کارهایی اجرا می‌شد که اولین و ابتدایی‌ترین آموزه‌ها را رعایت نمی‌کردند اما در جشنواره اخیر اجراهایی قابل قبول و حتی قابل اجرای عموم دیده می‌شود. این کارگردان تئاتر درباره نمایش بعدی‌اش گفت: نمایشنامه‌ای که بوسیله امیر دژاکام نوشته می‌شود در مرحله پایانی است و اینک در تعامل با نویسنده هستیم. وی با اشاره به درگیر شدن در کارهای اداری افزود: اگر فرصت نباشد حتماً بعد از اختتامیه جشنواره فجر به آن خواهم پرداخت.
وی با تاکید بر این که کار را برای اجرای عموم آماده خواهد کرد گفت: اگر این کار تا زمان برگزاری همایش آیین‌های عاشورایی آماده شود در آن ‌همایش نیز شرکت خواهیم کرد.
گفتنی است، امیر دژاکام در حال نوشتن متنی بر اساس زندگی حضرت زینب(ص) برای مسافرآستانه است که شامل وقایع تولد تا شهادت این بانوی گران قدر است.