در حال بارگذاری ...

تخصیص بودجه ای مستقل برای بنیاد ادبیات نمایشی ضروری است

مهدی مکاری برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی در سطح ملی را حرکتی مثبت در جهت تقویت نمایشنامه نویسی خواند و گفت: اگر جشنواره ملی نمایشنامه نویسی به صورت صحیح و بدون مسائل جانبی برگزار شود بسیار اثربخش خواهد بود و این جشنواره می تواند زمینه ای را فراهم آورد تا نمایشنامه نویسان برتر کشور رو در رو به نقد و بررسی آثار بپردازند و با علم به تقویت متون نمایشی در این راستا گام ارزنده ای را بردارند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی، مدیر سابق تالار مولوی به کمبود اطلاعات برخی نویسندگان به عنوان یکی از ضعف هایی که امروزه در عرصه نمایشنامه نویسی داریم اشاره کرد و گفت: کسانی که الان می خواهند کار نمایشنامه نویسی را شروع کنند، به عقیده من بهتر است با انواع و اقسام نمایش و نمایشنامه نویسی آشنا شوند.

وی افزود: تاسیس بنیادی که در حمایت از نمایشنامه نویسان فعالیت می کند، تاثیری مثبت بر ادبیات نمایشی خواهد داشت. بنیاد ادبیات نمایشی چه از لحاظ چاپ اثر و چه از لحاظ در اختیار  قرار دادن آن برای اجرا به گروه هایی که کار می کنند می تواند از نمایشنامه نویس حمایت کند، چرا که این خواسته های نمایشنامه نویس است که کارش چاپ شود و برای اجرا روی صحنه رود.
وی تخصیص بودجه ای مستقل و تعریف ردیف بودجه برای این بنیاد را ضروری عنوان کرد و گفت: بیشترین بحث در حوزه تئاتر تخصیص بودجه است و اگر این بنیاد بخواهد سفارش تولید نمایشنامه بدهد باید بودجه تعریف شده ای داشته باشد و نباید بگذاریم هنرمندان سرخورده شوند.
وی در پایان بیان کرد: در شهرستان ها گروه های نمایشی که تحت پوشش قرار گرفته اند به لحاظ اینکه کارهایشان در استان های خودشان اجرا می شود اگر طوری از آن ها حمایت شود که دغدغه کمتری بابت معیشت خود داشته باشند تشویقی  هم برای نویسندگان خواهد بود که از وقتشان برای خواندن و بالا بردن سطح دانش خودشان و تولید نمایشنامه خوب استفاده کنند. این مسائل به همه نویسندگان برای نگارش یک نمایشنامه خوب کمک خواهد کرد.
گفتنی است اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی به همت بنیاد ادبیات نمایشی ایران در دهه سوم اردیبهشت 1392 با حضور نمایشنامه نویسان کشور و بزرگان این عرصه و حمایت همه جانبه معاونت امور هنری برگزار خواهد شد.