در حال بارگذاری ...

”هاجر” با استفاده از فرم های نمایشی اجرا می شود

"بهرام دوست قرین" که قرار است نمایش "هاجر"را ۱۰ خردادماه و در قالب سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در تالار حافظ روی صحنه ببرد، گفت: این اثر نمایشی با استفاده از فرم های نمایشی که توسط هشت بازیگر شکل می گیرد، اجرا می شود.

دوست قرین که این اثر نمایشی را بهمن ماه سال گذشته در استان همدان به صحنه برده بود، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر گفت: نمایش "هاجر" یک بازیگر دارد که با همراهی هشت بازیگر که فرم سازی اثر را برعهده دارند، داستان زندگی حضرت هاجر را روایت می کند. در این نمایش، طی کردن فاصله میان صفا و مروه توسط حضرت هاجر و تلاش وی برای یافتن آب و بی تابی حضرت اسماعیل نشان داده می شود که در حین رفت و آمد هفت باره حضرت هاجر از صفا به مروه، داستان زندگی وی برای تماشاگران روایت می شود.

وی درخصوص ویژگی های صحنه ای این اثر تصریح کرد: در این نمایش صحنه صفا و مروه و همچنین جوشیدن آب از زمین توسط فرم های نمایشی که بازیگران می سازند، برای تماشاگر اثر تداعی می شود.
کارگردان نمایش "هاجر"، به طراحی لباس بازیگران نمایش اظهار کرد: لباس همراهان بازیگر یک شکل و لباس حضرت هاجر با توجه به زمان وقوع حادثه و همچنین متناسب با شرایط امروز، طراحی شده است.
صالحه اسدی بازی در نقش حضرت هاجر و علیرضا صفاری آهنگسازی این اثر را برعهده خواهند داشت.
گفتنی است، نمایش "هاجر" 10 خردادماه در قالب سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در دو نوبت 18:30 و 20 در تالار حافظ به صحنه می رود.