سه اسپانسر، از”ملودی شهر بارانی” حمایت میکنند
مهدی یوسفیکیا، مدیر روابط عمومی نمایش”ملودی شهر بارانی”ویژگی مهم جذب اسپانسر را مشارکت با شرکتها و موسسات فرهنگی دانست و تصریح کرد:موسسات تجاری پیش از این اسپانسر تئاتر بودهاند ولی جذب موسسات فرهنگی کار سختی بود که با همه مشکلات این عمل انجام شد. زیرا ما در این زمینه نمونه کار هم نداشتیم ولی از این پس”ملودی شهر بارانی” میتواند نمونهای برای دیگر گروهها باشد.
جذب سه اسپانسر فرهنگی برای نمایش”ملودی شهر بارانی” نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان اتفاق خوبی بود.
مهدی یوسفیکیا، مدیر روابط عمومی نمایش”ملودی شهر بارانی”در گفتوگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«کارهای اولیه تبلیغ نمایش”ملودی شهر بارانی” از سه ماه قبل و به وسیله پخش تراکتهای معمولی در مجموعه تئاترشهر و دیگر تالارهای نمایش شروع شد. در مرحله بعد به جذب مشارکت و اسپانسر برای عنصرهای پنج گانه تبلیغی کار پرداختیم.»
وی ادامه داد:«اینک اولین گروهی هستیم که همه عناصر تبلیغاتمان اسپانسر دارد.»
یوسفیکیا ویژگی مهم جذب اسپانسر را مشارکت با شرکتها و موسسات فرهنگی دانست و افزود:«پوستر، بروشور، تراکت، بیلبورد و نمایشگاه عکس این نمایش به وسیله سه اسپانسر حمایت میشود.»
وی کم شدن بخش عمدهای از هزینههای اداره کل و ارتقای کیفی هر یک از عناصر بالا را یکی از دستآوردهای این تلاش دانست و افزود:«لازمه این کار حمایت مدیران اداره کل بود که با حمایت آقای پارسایی این امر به انجام رسید.»
وی تاکید کرد:«اینک هر کدام از این موسسات بخشی از بازوی تبلیغی ما شدهاند. 160 هزار تراکت چاپ کردهایم که حدود 40 هزار تراکت به وسیله شرکت چاپ کننده توزیع شده و 200 پوستر چاپ شده نیز توسط در کتاب فروشیهای طرف قرارداد شرکتهای حمایت کننده نصب شده است.»
وی درباره تاثیر جذب اسپانسر در آمار فروش نمایش”ملودی شهر بارانی” گفت:«قطعاً آمار فروش تئاترشهر گویای این مطلب است که وسعت تبلیغات بر جذب مخاطب تاثیر داشته ولی همه چیز به عهده تبلیغ نیست و اگر کار خوب نباشد تبلیغ کار چندانی انجام نخواهد داد.»
وی با تاکید بر تفاوت اسپانسرهای فرهنگی و تجاری گفت:«موسسات تجاری پیش از این اسپانسر تئاتر بودهاند ولی جذب موسسات فرهنگی کار سختی بود که با همه مشکلات این عمل انجام شد. زیرا ما در این زمینه نمونه کار هم نداشتیم ولی از این پس”ملودی شهر بارانی” میتواند نمونهای برای دیگر گروهها باشد.»
وی ادامه داد:«همه اسپانسرهای ما در زمینه چاپ و نشر هستند. ما طرح تمامی عناصر تبلیغی را ارائه دادهایم که چاپ آن به وسیله اسپانسرها انجام شده است.»
وی در نقد شیوههای روابط عمومی رایج تئاتر گفت:«ارتباط با مطبوعات یک بخش از کار روابط عمومی است ولی متاسفانه با حضور یک خبرنگار در این بخش فقط یک عنصر پوشش داده میشود و روابط عمومی کامل باید همه عناصر تبلیغی را به درستی فعال کند.»
یوسفیکیا درباره پخش بلیطهای تخفیفدار گفت:«پخش بلیطهای تخفیفدار میتواند جذابیت و انگیزه برای مخاطب باشد تا به سوی تالارهای نمایش کشیده شود.»
گفتنی است انتشارات نقطه، پیک تهران و انتشارات شادان از تبلیغات”ملودی شهر باران” حمایت میکنند.