در حال بارگذاری ...

ِ”محمدحسین عابدی” مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی:باوضعیت موجود نمی‌شود معجزه کرد!

مریم فشندی: بیش از ۲۵۰ کارت خبرنگاری برای اهالی مطبوعات و رسانه‌ها صادر شده است. ”محمدحسین عابدی” مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر با اعلام این خبر، افزود:« این که گفته می‌شود ...

مریم فشندی: بیش از 250 کارت خبرنگاری برای اهالی مطبوعات و رسانه‌ها صادر شده است.
”محمدحسین عابدی” مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر با اعلام این خبر، افزود:« این که گفته می‌شود ما تنها 70 کارت خبرنگاری صادر کرده‌ایم، شایعه‌ای بیش نیست. چرا که طبق سنوات گذشته کانون ملی منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر اعضای خود را معرفی کرده‌اند و کارت جشنواره برای همه آنان تحت عنوان”کارت رسانه‌ها” صادر شده است.»
وی درباره این که چرا امسال مانند سال گذشته جلسه‌ای قبل از برگزاری جشنواره برای تعیین سهمیه خبرنگاری در نظر گرفته نشده گفت:« این موضوع را با اهالی مطبوعات در میان گذاشتیم ولی همه آنها معتقد بودندکه این شیوه کارآیی لازم را نداشته است.»
وی درباره این که چرا خبرنگاران باید با وجود داشتن کارت خبرنگاری، بلیط هم تهیه کنند، پاسخ داد:« با این تعداد سالن و حجم مخاطبان، به جز این روش، به گونه‌ دیگری نمی‌توانستیم سالن‌ها را کنترل کنیم. ولی در هر سالن ردیف ویژه خبرنگاران در نظر گرفته شده است. با توجه به این که از 20 دقیقه قبل از اجرا بلیط نمایش‌ها فروخته نمی‌شود، بهتر است خبرنگاران هم برای تهیه بلیط نمایش مورد نظرشان زودتر اقدام کنند؛ چرا که با این تعداد سالن نمایش نمی‌توان معجزه کرد و مشکلات این چنینی فقط با ساخت سالن بیشتر، مرتفع می‌شود.»
وی تصریح کرد:« برای میهمانان خارجی هم ردیف‌هایی در نظر گرفته شده است و راهنماهایی در تالارها حضور دارند که این افراد را در سالن‌ها راهنمایی می‌کنند.»
عابدی درباره همکاری مطبوعات و صدا و سیما با جشنواره خاطرنشان کرد:« صدا و سیما تاکنون همکاری خوبی با ما داشته است و در طول ایام جشنواره قرار است این همکاری ادامه پیدا کند. تقریباً همه شبکه‌های داخلی و شبکه‌های خارجی(جام جم) به استقبال جشنواره می‌روند. روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها نیز درخواست کارت خبرنگاری از دفتر جشنواره کرده‌اند که ما هم در حد مقدورات سعی کرده‌ایم برایشان کارت صادر کنیم.»
عابدی با اشاره به این که 80 درصد بلیط‌های جشنواره پیش‌فروش شده است، تاکید کرد:«تنها 20 درصد از بلیط‌های جشنواره باقی‌ مانده که هم باید در روزهای برگزاری جشنواره فروخته شود و هم میهمانان را پوشش دهد. این در حالی است که سهمیه سردبیران و مدیران مسئول روزنامه‌ها نیز از این 20 درصد باید برداشت شود.»
عابدی سپس درباره نوشته روی کارت خبرنگاران مبنی بر این که آنان تنها می‌توانند اجرای اول نمایش‌ها را ببینند، گفت:« این قضیه را ابتدا به ستاد برگزاری جشنواره پیشنهاد دادم تا خبرنگاران و میهمانان بدون دغدغه بتوانند نمایش‌ها را ببینند. این پیشنهاد همان موقع مورد قبول واقع شد و با طراحی مدیر هنری قرار شد کارت‌ها با این توضیح چاپ شوند ولی بعد با بررسی دقیق‌تر پیش‌بینی شد که ممکن است این تصمیم مشکلاتی را برای مردم و خبرنگاران ایجاد کرده و موج اعتراض‌ها را برانگیزد. به همین دلیل با دستور العمل‌هایی که به مدیران و مسئولان تالارهای نمایش دادیم قرار شد این قضیه منتفی شود.
وی درباره چاپ چهار پوستر برای جشنواره امسال گفت:« این نظر ستاد جشنواره بود که یک پوستر مقدماتی پیش از جشنواره چاپ شود تا تبلیغات روی جشنواره آغاز شود. این که سه پوستر جدید هم در ایام جشنواره چاپ شود با قرار قبلی صورت گرفت. چون به هر حال از نظر هزینه هم زیاد فرقی نمی‌کرد.»
محمدحسین عابدی درباره علت برگزار نشدن جلسات مطبوعاتی گروه‌های بخش بین الملل اضافه کرد:« این جلسات به گونه دیگری برگزار می‌شود و چگونگی اجرای آن نیز به زودی و تا چند ساعت از طریق سایت ایران تئاتر به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.»
وی در پاسخ به این که مشکل جلسات در سال‌های گذشته ساعت برگزاری این جلسات بوده است نه محل آنها، توضیح داد:« حتی هماهنگ کردن ساعت جلسه هم مشکل است. در ایام جشنواره هم خبرنگاران به نوعی گرفتاری دارند و هم گروه‌های خارجی نمی‌توانند با هر ساعتی که ما اعلام می‌کنیم نمی‌توانند هماهنگ شوند.
جدای از این طی جلساتی که گروه‌های نمایشی داخلی با گروه‌های خارجی خواهند داشت، می‌توانند به راحتی با هم گفت‌وگو کنند.»
وی درباره تبلیغات جشنواره گفت:« جشنواره فجر یک جشنواره بین المللی است که تبلیغ برای آن، تبلیغ برای تئاتر کشور در داخل و خارج است.»