در حال بارگذاری ...

”احساس آبی مرگ” مهمان فرهنگسرای ارسباران می شود

نمایش ”احساس آبی مرگ” نوشته سجاد افشاریان و کارگردانی امین میری از سه شنبه -۲۸ خردادماه- در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

میری که پیش از این نیز ”احساس آبی مرگ” را در جشنواره تئاتر شهر، جشنواره تئاتر دانشگاهی و کانون اصلاح و تربیت به اجرا در آورده، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر گفت: این نمایش که بر اساس مستندات و تحقیقات آماده اجرا شده، درباره هشت متهم به قتل است که در قالب هفت پرونده مورد مصاحبه قرار گرفته اند و این اثر با هدف کاهش خشونت و ایجاد تغییر مثبت بر افراد جامعه به صحنه می رود.
وی در ادامه تشریح کرد: ایده اجرای این اثر و پرداختن به موضوع ارتکاب قتل در میان نوجوانان از تیرماه سال گذشته به ذهنم خطور کرد که همان زمان هم موضوع را با سجاد افشاریان مطرح کردم. مراحل کسب مجوز برای تحقیق، مصاحبه و گفت و گو با متهمان به قتل و خانواده های آنها هم از شهریورماه آغاز شد. با شروع مراحل نگارش، بازیگران بر اساس حس نزدیکی که با فضای اثر ایجاد می کردند و برخورداری از شرایط فیزیکی لازم، انتخاب شدند.
میری با اشاره به اینکه برای تولید این اثر هشت پرونده را بررسی کرده است، بیان کرد: با توجه به محدود بودن زمان اجرا و شباهت ها و رویدادهای مشابهی که در برخی از پرونده ها وجود داشت، تصمیم گرفتم به هفت پرونده در قالب نمایش بپردازم.
کارگردان نمایش ”احساس آبی مرگ” در ادامه اذعان کرد: هدفم از اجرای این اثر این است که از اولیای دم این نوجوانان دعوت کنم تا به تماشای این اثر بنشینند و با نگاه کردن از زاویه ای دیگر به موضوع، به بخشش این نوجوانان فکر کنند.
وی با اظهار امیدواری از اینکه این نمایش بتواند تاثیر مثبتی بر اولیای دم و کاهش خشونت در میان افراد جامعه داشته باشد، تأکید کرد: شیوه اجرایی نمایش، روایی و در بسیاری از بخش ها به صورت مونولوگ است. در طراحی صحنه نمایش نیز سعی شده رویدادها و لحظاتی که در واقعیت وجود داشته مانند صحنه فوتبال بازی کردن یا خوابگاه، نشان داده شود. با این حال کنکاش در کودک درون این نوجوانان بخش سورئآل این نمایش را تشکیل می دهد.
امین میری افزود: در اجرای این اثر از تمام موارد اغراق شده ای که بخواهد از مستند بودن و یا هم ذات پنداری تماشاگر جلوگیری کند، اجتناب شده و نمایش با بازی روان و طراحی ساده ای به اجرا درمی آید.
وی با بیان اینکه در طراحی صحنه و نور این نمایش با سجاد افشاریان همکاری کرده است، در معرفی بازیگران و عوامل نمایش خاطرنشان کرد: ابراهیم عزیزی، نسرین نکیسا، ساناز پوردشتی، سمی مسلمی، مینا کریمی جبلی، آنالی شکوری، سجاد تابش، امید سلیمی، آرش فضلعلی، بهنام خرم نیک، رویا حسینی، مریم نقیبی، زهرا صادقی، گلبو فیوضی و نیلوفر سلیمان تاش در این اثر به ایفای نقش می پردازند. 
همچنین سیاوش مقصودی دستیار کارگردان و برنامه ریز، سهیلا شجاعی و سمی مسلمی گروه کارگردانی، سحر ابر طراحی لباس، رضا جلالی و سهراب اطحمی عکاس، نسیم نجفی تدوین، مظفری مشاور قضایی، علیرضا مشیری مشاور روانشناسی، سارا نجیمی مشاور حقوقی، این اثر نمایشی هستند.
گفتنی است؛ نمایش ”احساس آبی مرگ” از -28 خردادماه- هر شب ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می رود.