در حال بارگذاری ...

سه خبر تئاتری از تماشاخانه ایرانشهر

بلیت های نمایش "سنگ ها در جیب هایش"، با ترجمه و کارگردانی پارسا پیروزفر، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزش عالی و مدارس، به دانشجویان و خانواده فرهنگیان با تخفیف ارائه می شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، بلیت های این اثر نمایشی، در هفته اول مهر ماه برای دانشجویان و خانواده های فرهنگیان، با مراجعه به گیشه فروش بلیت و ارائه کارت شناسایی، با تخفیف 25 درصدی ارائه خواهد شد.
نمایش "سنگ‌ها در جیب‌هایش" نوشته‌ مری جونز، بازیگر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است که هر شب با بازی پارسا فیروزفر و رضا بهبودی، ساعت 19:30در تالار استاد ناظرزاده کرمانی به اجرا در می آید.
پیروزفر در سومین تجربه کارگردانی اش، تماشاگر نمایش را علاوه بر ابعاد کمیک اثر، با جنبه تراژیک نیز آشنا می کند. توجه به شخصیت افراد در کنار موقعیت آن ها و پرداختن به جنبه تراژدی در کنار کمدی در این اثر هم باعث تعمق درباره ناتوانی، آرزوها و خواسته های ممکن و یا غیرممکن آدمی می شود و هم شرایطی را به وجود می آورد که مخاطب وضعیت شخصیت های نمایشی را همچون موقعیت خود می داند.
نمایش "سنگ ها در جیب هایش" داستان دو هنروری است که با بازی در نقش های متفاوت از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می دهند.
پیروزفر، که پیش از این در نمایش "گلن‌گری گلن راس" و نمایشنامه‌خوانی "خدای کشتار" با رضا بهبودی همکاری داشته است، در نمایش"سنگ ها در جیب هایش" نیز در کنار بهبودی به ایفای نقش خواهد پرداخت. همچنین آتوسا قلم‌فرسایی طراحی صحنه و لباس، بهاره مصدقیان منشی صحنه، حسن طاهری عکاس، آرش فصیح دستیار کارگردان و محمود امیدعلی مدیر صحنه این اثر نمایشی اند.
علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند برای کسب اطلاعات و تهیه بلیت، به سایت www.tamashakhaneh.ir مراجعه کنند و یا با شماره های 88814115 و 88814116 تماس بگیرند.
آئین افتتاح نمایش "شایعات" برگزار می شود
آئین افتتاح نمایش «شایعات» دوشنبه، 1 مهرماه، ساعت 18در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، به دلیل جلوگیری از تداخل زمانی میان آئین افتتاح نمایش "شایعات" و ساعت اجرای نمایش "سنگ ها در جیب هایش"، مراسم افتتاحیه اجراهای نمایش "شایعات"، کاری از رحمان سیفی آزاد، ساعت 18 در تماشاخانه ایرانشهر برپا خواهد شد.
نمایش "شایعات" نوشته نیل سایمون، به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد، از مهرماه هرشب ساعت 20 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. در این نمایش احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین در این اثر رضا گوران به عنوان مشاور کارگردان، منوچهر شجاع طراح صحنه، گلناز گلشن طراح لباس و نیما دهقان به عنوان تهیه‌کننده سیفی آزاد را همراهی می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون هنرمندانی زنده یاد چون حمید سمندریان، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داوود رشیدی، علی نصیریان، علی رفیعی، رضا کیانیان، هما روستا، فریندخت زاهدی، پرویز پورحسینی، ولی الله شیراندامی، ابراهیم حقیقی و ... زنگ آئین افتتاح نمایش های تماشاخانه ایرانشهر را به صدا درآوده اند.
"گله دار زاده"، مهرماه با "دش من" به خانه هنرمندان ایران می آید
نمایش "دش من"، نوشته و کارگردانی ابراهیم گله دارزاده، از مهرماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می رود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، این اثر نمایشی که برای نخستین بار تحولات و تغییرات ناشی از جنگ جهانی را در ایران از نگاه مردم عادی مورد بررسی قرار می دهد، از 14 مهرماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می آید.
نمایش "دش من" قصه چند آدم معمولی است که در بحبوحه جنگ دست به کارهای بزرگی می زنند.
در این اثر نمایشی وحید آقاپور، مرتضی شاه کرم، سعیده آجرلی و یاسمن نصرتی به ایفای نقش می پردازند و رضا رزم طراحی صحنه نمایش را برعهده دارد.
گفتنی است، نمایش "دش من" از اواسط مهر تا اوایل آبان ماه هر شب ساعت 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به اجرا در می آید.