در حال بارگذاری ...

”شلپ”؛فرهنگ قومیتی خطه جنوب را به نمایش می گذارد

کارگردان نمایش "شلپ"، که اثرش از جشنواره تئاتر منطقه دو به جشنواره تئاتر فجر سال جاری راه یافته، گفت: این نمایش نشان دهنده فرهنگ قومیتی ماست که متناسب با محدودیت هایمان تولید شده، اما در نهایت با توجه به نظر داوران، اثری آبرومند و دارای جذابیت های اقلیمی هنر نمایش است. 

"فواد رابحی" در گفت و گو با سایت ایران تئاتر با اشاره به اینکه این اثر نمایشی در فرم، محتوا و تکنیک اجرایی تمام ویژگی های لازم را برای یک نمایش حرفه ای دارد، اظهار کرد: "شلپ" به معنای شالیزار است. نوعی برنج در منطقه جنوب و خرمشهر کاشته می شود که در گل، ریشه های قوی ای دارد. نمایش "شلپ" توانست با توجه به فضای بومی و اقلیمی موجود در اثر، نظر مساعد داوران را جلب کند. این نمایش تنها اثر در جشنواره های تئاتر استانی و مناطق بود که نسبت به نوع فضا، لباس، آداب و رسوم، موسیقی و حتی حرکات بازیگران، در قالب کاملاً بومی اجرا می شد.
وی افزود: برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر قصد داریم بر مبنای راهنمایی و نظرات داوران، منتقدان و مسئولان جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای، در فرم نمایش تغییراتی ایجاد کنیم، اما شاکله کلی کار عوض نمی شود. 
رابحی در پایان خاطرنشان کرد: تنها خواسته ما از مسئولان تئاتری و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر این است که در طول جشنواره یک سالن بلک باکس خوب و مناسب در اختیارمان بگذارند تا تماشاگران بتوانند به راحتی به تماشای کار بنشینند.
گفتنی است، نمایش "شلپ" به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی فواد رابحی، یکی از 15 اثر راه یافته به جشنواره تئاتر فجر است، که موفق شده بود در دو جشنواره تئاتر استانی و منطقه ای در چندین بخش اصلی حائز رتبه شود. 
این نمایش در جشنواره تئاتر استانی در چهار رشته بازیگری زن و مرد، کارگردانی و نویسندگی برگزیده شده بود. همچنین در جشنواره تئاتر منطقه دو در شش بخش موسیقی، طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری زن و مرد نامزد بود که جوایز بخش های موسیقی، نویسندگی و بازیگری مرد را کسب کرد. 
در نمایش "شلپ"، فواد رابحی، حسین ذوالفقاری، رویا زارع، مسلم باوی و امید باقریان ایفای نقش می کنند و شهاب سواعدی، سیاه پوش این نمایش است.